(Project)medewerker Personeelsadministratie (PSA)
Gemeente Wijdemeren
- Uitzenden
- 28-07-2025
- 32 uur

Dit ga je doen
Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.
Met nog zo’n 5 maanden te gaan, zijn de voorbereidingen voor deze ambtelijke integratie dus in volle gang. Naast de going concern is er een Fusiewerkgroep m.b.t. HR en de ambtelijke integratie. Omdat we relatief klein zijn – zo’n 200 collega’s voor zo’n 25.000 inwoners – weten we elkaar snel te vinden en kun je dagelijks het verschil maken.
Als (Project)medewerker Personeelsadministratie (PSA) kom je ons helpen aan bij a) het wegwerken van achterstanden van de administratie b) het dagelijkse (going concern) werk uitvoeren en c) meewerken aan de ambtelijke integratie vanuit de Fusiewerkgroep HR.
Takenpakket van de projectmedewerker personeelsadministratie
- Beheren van personeelsdossiers (inclusief compleet maken en/of opschonen van archief)
- Vragen beantwoorden van collega’s
- Correspondentie opstellen
- Mutaties verwerken in AFAS (E-HRM)
- Indiensttredingsproces van Wijdemeren naar Hilversum
Team HR Wijdemeren bestaat uit 2 collega’s personeelsadministratie, waarvan 1 collega dus per augustus vertrekt (natuurlijk verloop) Daarnaast is er een externe salarisadministrateur, 2 HR Adviseurs en 2 externe adviseurs; één projectleider voor de fusie en één voor implementatie E-HRM. Ook worden we ondersteund door een HR-coördinator en een externe recruiter.
Dit ben jij
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker
personeelsadministratie
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring met het beheren van personeelsdossiers (benoem
duidelijk in het cv) - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met
ondersteunende/administratieve P&O-werkzaamheden bij een gemeente,
waaronder het beheren van personeelsdossiers - Aantoonbare werkervaring met AFAS (E-HRM)
- Aantoonbare werkervaring met BCS/Motion (E-HRM) (benoem duidelijk in het
cv) - Aantoonbare werkervaring met rechtspositie gemeenteambtenaren (Cao
gemeenten) - Aantoonbare werkervaring met RAP .

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.