(Project)medewerker Personeelsadministratie (PSA)

Gemeente Wijdemeren

  • Uitzenden
  • 28-07-2025
  • 32 uur
Gemeente Wijdemeren
€3.359 — €4.811 / maand
5 maanden
MBO - HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.

Met nog zo’n 5 maanden te gaan, zijn de voorbereidingen voor deze ambtelijke integratie dus in volle gang. Naast de going concern is er een Fusiewerkgroep m.b.t. HR en de ambtelijke integratie. Omdat we relatief klein zijn – zo’n 200 collega’s voor zo’n 25.000 inwoners – weten we elkaar snel te vinden en kun je dagelijks het verschil maken.

Als (Project)medewerker Personeelsadministratie (PSA) kom je ons helpen aan bij a) het wegwerken van achterstanden van de administratie b) het dagelijkse (going concern) werk uitvoeren en c) meewerken aan de ambtelijke integratie vanuit de Fusiewerkgroep HR.

Takenpakket van de projectmedewerker personeelsadministratie

  • Beheren van personeelsdossiers (inclusief compleet maken en/of opschonen van archief)
  • Vragen beantwoorden van collega’s
  • Correspondentie opstellen
  • Mutaties verwerken in AFAS (E-HRM)
  • Indiensttredingsproces van Wijdemeren naar Hilversum

Team HR Wijdemeren bestaat uit 2 collega’s personeelsadministratie, waarvan 1 collega dus per augustus vertrekt (natuurlijk verloop) Daarnaast is er een externe salarisadministrateur, 2 HR Adviseurs en 2 externe adviseurs; één projectleider voor de fusie en één voor implementatie E-HRM. Ook worden we ondersteund door een HR-coördinator en een externe recruiter.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker
    personeelsadministratie
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van personeelsdossiers (benoem
    duidelijk in het cv)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met
    ondersteunende/administratieve P&O-werkzaamheden bij een gemeente,
    waaronder het beheren van personeelsdossiers
  • Aantoonbare werkervaring met AFAS (E-HRM)
  • Aantoonbare werkervaring met BCS/Motion (E-HRM) (benoem duidelijk in het
    cv)
  • Aantoonbare werkervaring met rechtspositie gemeenteambtenaren (Cao
    gemeenten)
  • Aantoonbare werkervaring met RAP .

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback