Combifunctie Regionaal proces coördinator KAR en procesondersteuner

Gemeente West-Betuwe

Gemeente West-Betuwe
€5.070 — €6.862 / maand
11 maanden
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Regionaal procescoordinator KAR (max 220 uur inzet op jaarbasis, max uurtarief 110 euro ) 4.5 uur per week
Als Regionaal procescoordinator organiseer je het proces en bewaak je de doelen zoals beschreven in de regionale adaptatie strategie (RAS) binnen de regionale samenwerkingsagenda. Je stuurt bij waar nodig om de voortgang te waarborgen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de samenwerkingsagenda met investeringsagenda, in samenwerking met de ambtelijke trekker en de netwerkgroep.

Je stelt de agenda’s en bijbehorende stukken op voor de werkregio-overleggen, zodat besluitvorming efficiënt kan plaatsvinden. Als voorzitter leid je de vergaderingen van de netwerkgroep en vertegenwoordig je deze groep in de stuurgroep. Je adviseert de trekkers van de werkgroepen over het proces en de resultaten, en signaleert tijdig mogelijke samenhang tussen speerpunten om te voorkomen dat zaken dubbel worden gedaan door verschillende werkgroepen.

Je fungeert als contactpersoon en aanspreekpunt voor alle betrokken overheden met betrekking tot de brede invulling van de RAS en Samenwerkingsagenda. Je zorgt voor een overzichtelijke planning voor de uitvoeringsagenda en bent op de hoogte van de financiële stand van zaken, waarbij je actie onderneemt in samenspraak met de penvoerder.

Daarnaast ondersteun je waar nodig het gezamenlijk inkopen door de KAR en stel je jaarlijks de voortgangsrapportage op ten behoeve van de stuurgroep. Je bevordert de binding tussen leden van de werkgroepen en netwerkgroep, bijvoorbeeld door het organiseren van een jaarlijkse activiteit. Indien nodig kun je de ambtelijk trekker vervangen.

De aanbieder dient een gecombineerde aanbieding van kandidaten te doen voor de functie van:

Regionaal procesondersteuner KAR (max 300 uur op jaarbasis, max uurtarief 85 euro) 6.5 uur per week
Als medewerker ondersteun je de trekkers van de werkgroepen die zich bezighouden met de aanpak en uitwerking van de samenwerkingsagenda. Je bent verantwoordelijk voor het plannen van afspraken, het maken en versturen van verslagen, en het tijdig aanleveren van de agenda met bijbehorende stukken. Daarnaast zorg je voor een overzichtelijke documentatie van de vergaderstukken, zodat zowel de werkgroep als de netwerkgroep hier toegang toe hebben wanneer nodig.
In samenwerking met de leden van de werkgroepen tref je voorbereidingen voor bijeenkomsten, waaronder het regelen van afspraken, locaties, agendastukken en catering. Je onderhoudt de contactenlijst met belanghebbenden en stakeholders en ondersteunt proactief de werkgroepen, waarbij je zorgt voor verbinding en coördinatie tussen de verschillende werkgroepen.
Samen met de regiocoördinator draag je bij aan de uitvoering van de samenwerkingsagenda, waarbij je een proactieve houding aanneemt. Je ondersteunt de regiocoördinator bij administratieve werkzaamheden en archivering. Tevens bied je ondersteuning aan de ambtelijk trekker en penvoerder bij het bijhouden en creëren van overzicht op de planning en financiën.

Eisen

Procesondersteuner Beoordeling
Tenminste 2 jaar ervaring met het ondersteunen van samenwerkingsverbanden of gebiedsprocessen en weet daarin een assertieve rol te spelen 25 punten
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit 15 punten
Tenminste affiniteit met het onderwerp klimaatadaptatie 15 punten
Goede communicatieve vaardigheden. Je werkt nauwkeurig, bent digitaal goed onderlegd, communicatief en proactief. 25 punten
Tijdens het sollicitatiegesprek blijk geven van faciliterende en proactieve instelling, goed click met de procescoordinator en initiatief kunnen nemen 20 punten
   

Dit betreft een uitvraag van zowel een procescoordinator als een procesondersteuner. De aanbieder dient voor deze functies een gecombineerde aanbieding te doen van kandidaten.

Dit ben jij

  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring op het gebied van procesmanagement in
    regionale samenwerkingsverbanden met overheden en stakeholders
  • Ervaring met de politiek-bestuurlijke besluitvormingspraktijk van gemeenten
  • Tenminste affiniteit met klimaatadaptatie, neutrale houding ten opzichte
    van de inhoud
  • Goede communicatievaardigheden, zowel op ambtelijk als bestuurlijk niveau:
    een enthousiaste verbinder. In staat hoofdzaak van bijzaak te onderscheiden
    en hier een procesmatig vervolg aan te geven
  • Tijdens het sollicitatiegesprek blijk geven van stevigheid, sensitiviteit,
    overtuigingskracht en verbindende kwaliteiten
  • Tenminste 2 jaar ervaring met het ondersteunen van samenwerkingsverbanden
    of gebiedsprocessen en weet daarin een assertieve rol te spelen
  • Tenminste affiniteit met het onderwerp klimaatadaptatie
  • Tijdens het sollicitatiegesprek blijk geven van faciliterende en proactieve
    instelling, goed click met de procescoordinator en initiatief kunnen nemen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback