Communicatiemedewerker/communicatieadviseur

Gemeente 's-Hertogenbosch

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Noord-Brabant
  • 36 uur
Logo van Gemeente ‘s-Hertogenbosch
5 maanden
HBO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

In 2045 wil gemeente ’s-Hertogenbosch klimaatneutraal zijn. Dat betekent dat wij geen CO2 meer uitstoten. Een belangrijke bijdrage aan deze opgave is het verwarmen van onze huizen zonder aardgas. Als gemeente gaan we per buurt aan de slag, stap voor stap, zodat iedereen mee kan doen. Voor diverse onderdelen van deze energietransitie zoeken wij een communicatiemedewerker/jr. communicatieadviseur die adviseert en ‘de handen uit de mouwen steekt'.

Wat ga je doen?

Je biedt communicatieve ondersteuning bij o.a. het Meerjarig Collectief Ontzorgingsprogramma (MCO), het energieloket Brabant Woont Slim, het Nationaal Isolatie Programma (NIP), de verduurzaming van de bedrijventerreinen en hulp bij isoleren.

Taken/doelstellingen

  • Geven van communicatieadvies en bieden van communicatieondersteuning gericht op efficiënte en effectieve inzet van communicatiemiddelen.
  • Regie voeren over de interne en externe communicatie in afstemming met de betrokken bestuurs-communicatieadviseur(s).
  • Ontwikkelen en verspreiden van oproepen via gemeentelijke kanalen, sociale media en andere relevante platforms in afstemming met de interne communicatiecollega's waaronder het online mediateam.

Kandidaatomschrijving

We zoeken een communicatieadviseur met relevante ervaring bij gemeenten en specifiek met het onderwerp energietransitie. Een team-player, iemand die het team-, organisatie- en projectbelang voorop zet en waar nodig de handen uit de mouwen steekt om zaken gedaan te krijgen.

Verder heb/ben je:

  • Een HBO-opleiding Communicatie.
  • Ervaring bij gemeenten en specifiek met het onderwerp energietransitie.
  • Politiek-, omgevings- en organisatiesensitief.
  • Een denker en doener
  • Iemand die soepel en efficiënt met anderen samenwerkt en goed overzicht houdt
  • Iemand die snel schakelt tussen verschillende opdrachten en de juiste prioriteiten stelt
  • Flexibel en overtuigingskracht

Dit ben jij

  • Opleiding – Een (afgeronde) HBO-opleiding Communicatie.
  • Ervaring – Minimaal 1-2 jaar werkervaring als communicatieadviseur bij
    gemeenten en specifiek met het onderwerp energietransitie.
  • Jaar of meer werkervaring als communicatieadviseur bij
    gemeenten en specifiek met het onderwerp energietransitie.
  • Ervaring en kennis – Kandidaat is op de hoogte van de
    besluitvormingsprocessen zoals die binnen een gemeente lopen.
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan
    waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het
    kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden
    beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de
    opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de
    organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!