Financieel Administratief Medewerker
Gemeente Zoetermeer
- Uitzenden
- Zuid-Holland
- 32 uur

Dit ga je doen
Afdeling
De opdracht wordt uitgevoerd binnen het team Administratie van de afdeling Financiën en Control (F&C). Het team Administratie bestaat uit circa 25 FTE en vormt samen met de teams Advies en Expertise de afdeling F&C. Het team is verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de vakafdelingen. Dit omvat onder andere het beheer van debiteuren en crediteuren, het grootboek, koppelingen met subadministraties en het opstellen van de jaarrekening.
Missie en visie van team Administratie: ’’Wij zorgen samen voor een moderne administratie die voldoet aan actuele wet- en regelgeving. Een moderne administratie draagt bij aan de verdere optimalisering van werkprocessen, innovatieve verbeteringen en het continu verhogen van de kwaliteit van onze dienstverlening.”
Binnen het team werk je aan een toekomstgerichte administratie. Je denkt actief mee over het optimaliseren van werkprocessen en komt in aanraking met innovaties zoals e-facturatie, digitalisering en geautomatiseerde systemen. Wij zoeken een proactieve, collegiale collega met een goed gevoel voor humor, financieel inzicht en affiniteit met ICT.
Opdracht
Als financieel administratief medewerker ben je verantwoordelijk voor een correcte en volledige verwerking van de financiële administratie. Je controleert gegevens op juistheid en volledigheid en verstrekt waar nodig informatie aan collega’s of externe partijen. Tot je taken behoren onder andere:
– Het registreren en coderen van facturen voor verschillende afdelingen;
– Het aanmaken van verplichtingen en het boeken van crediteuren;
– Het uitvoeren van diverse overige administratieve werkzaamheden.
Daarnaast verwerk je debiteuren in een apart systeem en neem je deel aan een roulatieschema waarbij je samen met collega’s verantwoordelijk bent voor het beheren van de administratiemailboxen. Hierin komen facturen en vragen van leveranciers binnen. Je handelt aanmaningen af en stuurt facturen retour wanneer dat nodig is.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3
overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de
opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een
vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie - Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding
- Minimaal 1 jaaraantoonbare werkervaring met het registreren en coderen van
facturen - Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën binnen een gemeentelijke
organisatie, benoem waar dit is opgedaan
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het registreren van facturen
binnen een gemeentelijke organisatie - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het
coderen van facturen binnen een gemeentelijke organisatie - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het
werken in een verplichtingenadministratie binnen een gemeentelijke
organisatie - Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding
bedrijfseconomie/bedrijfsadministratie - Beschikbaar per 7 juli 2025 voor 32 tot 36 uur per week voor de gehele duur
van de opdracht inclusief verlengingsopties
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?