Financieel Projectondersteuner – Opvang Oekraïne

Gemeenten Achtkarspelen

Gemeenten Achtkarspelen
€4.277 — €4.888 / maand
5 maanden
MBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Gemeente Achtkarspelen biedt sinds 2022 opvang aan ontheemden uit Oekraïne. Deze opvang vereist een betrouwbare financiële administratie, transparante verantwoording en nauwe samenwerking met betrokken partijen.

 

Team Nieuwkomers valt organisatorisch onder de teamleider Beleid & Advies Ruimte en Sociaal. In het team werken we met betrokken collega’s aan een veilige, zorgvuldige en doelmatige uitvoering van de opvang.

 

Voor dit onderdeel zoeken we een financieel projectondersteuner die zorgt voor overzicht, kwaliteit en continuïteit in de financiële processen en werkzaamheden verricht ter ondersteuning van de projectleider(s).

 

Je maakt deel uit van een betrokken team dat bestaat uit:

  • 8 (ambulant) woonbegeleiders
  • 2 projectleiders
  • 1 financieel projectondersteuner (jij)

Je werkt daarnaast nauw samen met de financiële administratie, de financieel adviseur sociaal domein, burgerzaken en medewerkers van team Werk & Inkomen, onder andere bij de uitvoering van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage en de SISA-verantwoording.

Jouw rol

Als financieel projectondersteuner ondersteun je de projectleiders bij de financiële en administratieve processen rondom de opvang van Oekraïense ontheemden. Je zorgt dat begrotingen, verantwoordingen en rapportages correct en tijdig worden opgeleverd en denkt proactief mee over het efficiënt organiseren van de financiële administratie en het inzichtelijk maken van cijfers. Je bent analytisch sterk, werkt zorgvuldig en voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving waarin veel in beweging is.

Wie jij bent

Je bent een zorgvuldige en betrouwbare financieel ondersteuner met gevoel voor cijfers, processen én mensen. Je houdt structuur in een dynamisch werkveld, creëert overzicht en communiceert helder met collega’s, projectleiders en externe partners. Met een positieve, proactieve houding weet je collega’s en partners op een prettige manier te betrekken en samen resultaten te boeken.

Deze functie is ingeschaald in schaal 8 cao Gemeenten.

Vanwege de aard en inhoud van deze opdracht is het belangrijk om te voldoen aan de richtlijnen van de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA). Om schijnzelfstandigheid te voorkomen, is inschrijving uitsluitend mogelijk voor partijen die personeel in loondienst beschikbaar stellen.

Dit betekent dat zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), evenals bv’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder, helaas niet in aanmerking komen voor deze opdracht. Ook inschrijvingen via detacheringsbureaus, brokers, uitzendorganisaties of andere intermediairs die zzp’ers aanbieden, kunnen niet worden meegenomen in de beoordeling – ongeacht de aard van de contractuele relatie.

Alleen kandidaten die aantoonbaar in loondienst zijn bij de inschrijvende partij komen in aanmerking voor gunning. De gemeente behoudt zich het recht voor om bij twijfel aanvullende documentatie op te vragen om de aard van het dienstverband te verifiëren. Als blijkt dat niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan de procedure.

  • Het opstarten, uitvoeren en coördineren van de SISA-verantwoording van de geldstromen binnen project Nieuwkomers.
  • Aanvragen van subsidies en financiële regelingen in afstemming met de projectleider(s).
  • Bijhouden van ontwikkelingen in (financiële) regelgeving en signaleren van relevante gevolgen voor de gemeente
  • Opstellen van begrotingen en (financiële) overzichten voor het project Nieuwkomers.
  • Verzamelen en verwerken van informatie voor het kostprijsonderzoek Opvang Oekraïne.
  • Mede uitvoeren van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage, inclusief het opstellen van informatiebrieven over deze onderwerpen naar bewoners
  • Vergelijken van BRP-registraties aan bewonerslijsten en in afstemming met woonbegeleiding en burgerzaken de verschillen oplossen.
  • Ondersteunen bij financiële afrekeningen en input geven voor begrotingsteksten.

Dit ben jij

  • Minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van
    financiën, bedrijfsadministratie of economie
  • Ervaring met het verzamelen, analyseren en verwerken van informatie voor de
    SISA-verantwoording
  • Vaardig in Excel en in staat om zelfstandig financiële overzichten op te
    stellen én door te rekenen met formules
  • Ervaring met financiële administratie binnen een gemeente of vergelijkbare
    (publieke) organisatie
  • Ervaring met het aanvragen van subsidies en/of bekostigingsregelingen
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert
    zich niet als ZZP’er
  • Mate van ervaring met SISA-verantwoording
  • Mate van ervaring in Excel
  • Mate van ervaring met financiële administratie binnen een gemeente of
    vergelijkbare (publieke) organisatie
  • Mate van het aanvragen van subsidies
  • Het opstarten, uitvoeren en coördineren van de SISA-verantwoording van de geldstromen binnen project Nieuwkomers.
  • Aanvragen van subsidies en financiële regelingen in afstemming met de projectleider(s).
  • Bijhouden van ontwikkelingen in (financiële) regelgeving en signaleren van relevante gevolgen voor de gemeente
  • Opstellen van begrotingen en (financiële) overzichten voor het project Nieuwkomers.
  • Verzamelen en verwerken van informatie voor het kostprijsonderzoek Opvang Oekraïne.
  • Mede uitvoeren van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage, inclusief het opstellen van informatiebrieven over deze onderwerpen naar bewoners
  • Vergelijken van BRP-registraties aan bewonerslijsten en in afstemming met woonbegeleiding en burgerzaken de verschillen oplossen.
  • Ondersteunen bij financiële afrekeningen en input geven voor begrotingsteksten.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback