HR adviseur

Provincie Gelderland

  • Uitzenden
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Provincie Gelderland
HBO
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Opdracht

De afdeling P&O bestaat uit 2 teams namelijk HR expertise en HR dienstverlening. In het team Expertise zitten de clusters Ontwikkeling, Arbeidszaken, Werk en Gezondheid en Leren&Ontwikkelen. 

Het team HR dienstverlening bestaat uit 3 clusters: recruitment, HR service en HR advies. Je gaat samenwerken met 5 andere HR adviseurs. Iedere adviseur heeft zijn eigen afdelingen en managers om te adviseren.  

Vanwege een sabbatical vervang je voor een half jaar het werkpakket van een vaste HR adviseur 

Als HR adviseur draag je bij aan verandering van rol, houding en werkwijze in de organisatie en lever je je bijdrage door als verlengstuk van de manager uiteenlopende (strategische, tactische en operationele) HR vraagstukken op te pakken. Op deze manier neem je veel werk uit het handen van het management en waar nodig schakel je met de specialisten binnen de afdeling P&O. Verder heb je in deze rol o.a. de volgende werkzaamheden: 

  • Adviseren, begeleiden en ondersteunen van managers bij vraagstukken zoals ontwikkeling van medewerker, verzuim, in- door- en uitstroom, strategische personeelsplanning (SPP) gericht op de koers van de organisatie en het vertalen naar een HR agenda voor de betreffende afdelingen.
  • Eerste aanspreekpunt vanuit P&O voor managers en je betrekt de verschillende expertises (verzuim, recruitment, juristen, etc.) vanuit P&O waar nodig in het proces.
  • Ontwikkelen van HR beleid en instrumentarium waarbij afstemming wordt gezocht met andere beleidsterreinen.
  • Adviseren over de uitvoering van het HR beleid.
  • Naast het reguliere HR werk kan je worden ingezet als projectleider bij de ontwikkeling en implementatie van onderdelen van HR beleid.

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit: 

  • adviseren over toepassingen, implementatie en uitvoering van beleid, producten en processen (zoals bijvoorbeeld de gesprekscyclus, duurzame inzetbaarheid en capaciteitsvraagstukken)
  • betrekken van de financiële en juridische aspecten en bedrijfsvoeringaspecten in je advisering;
  • adviseren en begeleiden bij taakstellingen, reorganisatie en organisatieontwikkeling (van inrichting organisatie, organisatiedoelstellingen tot SPP);
  • verrichten van beleidsinitiërende en –ontwikkelende taken in de volle breedte van het HR vakgebied, waarbij het integrerende aspect voorop staat en het vaststellen van de beleidsrelevantie van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen op lange en middellange termijn in het desbetreffende terrein;
  • adviseren over en ondersteunen bij ontwikkelings- en veranderingsprocessen;
  • specificeren van de behoeften van het management, het inschatten van politiek- bestuurlijke gevoeligheid, het ontwikkelen van voorwaarden en procedures;
  • leiden en/of coördineren van, dan wel deelnemen aan, de meest complexe, beleidsgevoelige en omvangrijke projecten met verschillende disciplines en ten behoeve van de provinciale organisatie;
  • maken van analyses en geven van adviezen op basis van managementinformatie;
  • adviseren over en ontwikkelen van plannen op basis van analyses en beoordelen van onderzoeken en rapportages (zoals bijvoorbeeld MTO onderzoek).

Dit ben jij

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 6 maart 2026 voor
    minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan
    optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 6 maanden. De
    startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de
    offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht
    zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de
    offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het zelfstandig adviseren
    van (lijn)management op complexe strategische en tactische vraagstukken
    binnen organisaties met 1000+ medewerkers, aan te tonen met
    praktijkvoorbeelden. De meerwaarde blijkt uit de complexiteit van de
    context/vraagstuk bijvoorbeeld politiek-bestuurlijke verhoudingen, meerdere
    stakeholders, cultuurverandering, reorganisatie e.d. Kandidaat kan
    tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met
    hetzelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe strategische en
    tactische vraagstukken binnen organisaties met 1000+ medewerkers Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring
    blijkt met het zelfstandig adviseren van (lijn)management op complexe
    strategische en tactische vraagstukkenbinnen organisaties met 1000+
    medewerkers Kandidaat heeft geen ervaring met het zelfstandig
    adviseren van (lijn)management op complexe strategische en tactische
    vraagstukkenbinnen organisaties met 1000+ medewerkers

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!