Implementatiemanager P&O

Kadaster

  • Uitzenden
  • 09-06-2025
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Kadaster
5 maanden
WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Op 1 januari 2026 zal voor het ERP deel het Kadaster overgaan van SAP naar AFAS. De directie P&O is op drie onderdelen betrokken bij deze overgang: als gebruiker, als dienstverlener (functioneel beheer) en als kennisadviseur (domeineigenaar). De manager P&O Services treedt namens P&O op als domeineigenaar voor het projectteam VIBE (optimaliseren bedrijfsvoering en klantregistratie).

Het team P&O Services is op zoek naar een tijdelijke implementatiemanager voor P&O. Er is extra ondersteuning nodig om de directie P&O mee te nemen in de veranderingen en daarin de drie verschillende rollen te blijven onderscheiden. De implementatiemanager zal als verlengstuk optreden, in opdracht van en in nauwe afstemming met de manager P&O Services.

Opdracht
De opdrachtnemer zal optreden als liaison tussen het veranderteam, de domeineigenaar, functioneel beheer en de gebruikers. De opdrachtnemer werkt niet onder leiding en toezicht maar werkt hierin zelfstandig met het doel om tijdig de implementatiekant en de behoeften vanuit P&O goed in beeld te hebben, de gewenste beweging in gang te zetten en te houden. De opdrachtnemer heeft bij voorkeur eerdere ervaring met ERP implementaties.

Je beweegt je binnen het werkveld van de afdeling P&O Services. Daarnaast maak je deel uit van het veranderteam van het project VIBE.

Gedurende de looptijd van de opdracht lever je de volgende resultaten:

  • Behoefteanalyse en Rapportage – opleveren in Q3 
    • Een gedetailleerde analyse van de behoeften van de P&O -afdeling, inclusief een rapport dat deze behoeften in kaart brengt en aanbevelingen doet voor de ERP-implementatie.
  • Training en Ondersteuningsmateriaal – opleveren in Q3
    • Ontwikkeling van trainingsprogramma’s en ondersteuningsdocumentatie voor gebruikers om hen te helpen bij de overgang naar het nieuwe ERP-systeem.
  • Voortgangsrapportages – doorlopend
    • Regelmatige rapportages over de voortgang van de implementatie, inclusief eventuele knelpunten en voorgestelde oplossingen.
  • Evaluatie en Feedback Mechanismen – opleveren begin Q4
    • Systemen en processen voor het verzamelen van feedback van gebruikers en andere stakeholders, en het evalueren van de effectiviteit van de implementatie.
  • Risicoanalyse en Mitigatieplan – opleveren eind Q2/begin Q3
    • Een analyse van potentiële risico’s binnen de directie P&O die de implementatie kunnen beïnvloeden, samen met een plan om deze risico’s te beheersen en te minimaliseren.
  • Inzicht in de effecten van de ERP-implementatie voor de afdeling P&O – opleveren in Q3
    • Een analyse van de impact van de implementatie voor de administratieve functies in de directie P&O inclusief de GAP tussen de ist en soll situatie.
  • Proces afspraken – opleveren in Q4
    • Een duidelijke procesbeschrijving en afspraken rondom wijzigingen in het ERP-systeem tussen de afdeling DPI (waaronder functioneel beheer en de product owner) en de directie P&O (waaronder de arbeidsvoorwaardenadviseur, de salarisadministratie en de data analist).

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Communicatie over, organiseren van en mede beoordelen van de verschillende ontwikkelingen inzake de implementatie van ERP CORE voor de hele directie P&O.
  • Coördineren en begeleiden van ESSA-initiatieven binnen domein P&O.
  • Betrekken van de juiste mensen die voor de verschillende onderdelen input moeten leveren met akkoord van de domeineigenaar.
  • Betrekken van de relevante experts vanuit – keten perspectief.

Dit ben jij

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau
  • Minimaal 3 jaar ervaring als senior
    adviseur/implementatiemanager/verandermanager
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis/ervaring in het HRM domein
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te
    voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie
    ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor
    doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze
    oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde
    expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage
    leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en
    verantwoordelijkheden)
  • Kennis van het Kadaster als organisatie een pré vanwege de belangrijke rol
    naar de dagelijkse praktijk. Beschrijf kort (max 200 woorden) uw kennis van
    het Kadaster
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (max 200
    woorden) en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient
    geschreven te zijn door de kandidaat zelf
  • Een door de kandidaat zelf geschreven beschrijving van aanpak (max 400
    woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke
    vraagstuk van het Kadaster

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!