Inhuur Waarnemer N211 Wippolder Laan

Provincie Zuid-Holland

  • Uitzenden
  • 28-07-2025
  • Zuid-Holland
  • 16 uur
Logo van Provincie Zuid-Holland
41 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van Waarnemer binnen het projectteam van het
project N211 Wippolderlaan. De waarnemer controleert en rapporteert de gerealiseerde
productkwaliteit, het werken door Opdrachtnemer volgens de werkplannen en de voortgang van de
activiteiten van het werk. De (senior) waarnemer valt onder de verantwoordelijkheid van de
contractmanager.

Organisatie
De medewerker treedt op als waarnemer en wordt aangestuurd door de contractmanager.
Verantwoording over de uitgevoerde werkzaamheden en bereikte resultaten wordt afgelegd aan de
contractmanager, hetzij andere leden van het IPM-team;

Doelen in de fase contractuitvoering/beheersing
1. Waarborgen dat aantoonbaar wordt voldaan aan de contractvoorwaarden en dat de
infrastructuur conform contract wordt ontworpen en gebouwd zodat rechtmatig betaald
kan worden. De contractbeheersing wordt uitgevoerd conform de methode
‘Systeemgerichte Contractbeheersing’.
2. Waarborgen dat de EMVI-beloften ook daarwerkelijk worden waargemaakt zodat daarmee
ook gestuurd wordt op de projectdoelstellingen;
3. Waarborgen van een ‘rimpelloze’ faseovergang van de projectorganisatie naar de
beheerders (provincie, gemeente Leiden en Hoogheemraadschap).

Toelichting functie waarnemer
De waarnemer verricht waarnemingen op alle civiele disciplines van het project en legt deze
waarnemingen vast in rapportages voorzien van foto’s. Deze rapportages kunnen aanleiding geven
voor het aanscherpen van het risicodossier van de provincie. Behoudens acute veiligheidssituaties,
heeft de waarnemer geen bevoegdheid tot ingrijpen en de waarnemer de bevindingen rapporteren
aan het technisch team.
Uitdrukkelijk wordt gesteld dat de functie NIET inhoud het zijn van een opzichter die een uitvoerder
instrueert.

Verantwoordelijkheden

4/13
Uitvraag Waarnemer (DOS-2025-0001958)
• Het planmatig doen van eigen waarnemingen van Opdrachtgever ten aanzien van de
werkzaamheden;
• Indirect bijdragen aan de betrouwbaarheid van beschrijving en kwantificering van risico’s.

Taken
• Het doen van eigen (objectieve & onafhankelijke) waarnemingen (ogen en oren) en het actief
risicogestuurd toetsen in het veld voor wat betreft het uitvoeren van werkzaamheden door ON
op het gebied van;
o technische (product)kwaliteit met focus op behalen uitgevraagde levensduur,
waterdichtheid, esthetische afwerking, etc.;
o veiligheid op en om de bouwplaats op de bouw- en omleidingsroutes / routes in de directe
omgeving en het werkterrein;
o omgevingshinder in brede zin;
• Het informeren van en afstemmen met ON (uitvoerder, kwaliteitsafdeling) ten aanzien van
waarnemingen;
• Het pro-actief signaleren, actie nemen en melden van veiligheidsrisico’s;
• Het rapporteren van waarnemingen;
• Informeren van en afstemmen met adviseurs en Technisch manager (inclusief Integrale
Veiligheid) ten aanzien van waarnemingen;
• Deelnemen aan technische- en omgevingsoverleggen
• Het opstellen van weekrapporten;
• Het opstellen van rapporten m.b.t. risicogestuurde waarnemingen;
• Het up-to-date houden van de risico-lijst ‘waarnemingen’;
• Het ondersteunen bij SCB toetsen, audits en inspecties als materiedeskundige;
• Het zorgdragen voor een compleet en afgestemd opleverdossier voor de PZH en alle andere
stakeholders;

Bij einde dienstverband dient u ieder document wat voor de provincie Zuid-Holland relevant is
i.h.k.v. de opdracht en het project, in Sharepoint / IDMS geplaatst te hebben. De betrokken IPM
rolhouder ziet hierop toe. Pas wanneer dit aantoonbaar is gerealiseerd kan de slotfactuur
betaalbaar worden gesteld.

Bevoegdheden
• Betreden van het bouwterrein;
• Escalatie van (mogelijke) waargenomen afwijkingen of andere ongewenste situaties naar
de Technisch manager en of Contractmanager.

Looptijd werkzaamheden
De werkzaamheden zullen starten op 28 juli 2025 en lopen tot einde project, nu voorzien op 31
december 2028.

5/13
Uitvraag Waarnemer (DOS-2025-0001958)

Dit ben jij

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting civiele
    techniek, elektrotechniek of werktuigbouwkunde of in een vergelijkbare
    richting
  • Minimaal vijftien jaar aantoonbare werkervaring in een
    gelijkwaardige functie zoals hierboven beschreven binnen de civiele
    techniek
  • Een rijbewijs B
  • : Aantoonbare kennis van beton, asfalt, staal, grondwerk, UAV-GC, CROW,
    kwaliteitsborging, risico- gestuurd waarnemen en veiligheid. Maak dit
    aantoonbaar door middel van uitschrijven binnen welke projecten/trajecten
    deze kennis is opgedaan

Erik Visser

Marketing Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!