Lead Architect

Kadaster

  • Uitzenden
  • Gelderland
  • 40 uur
Logo van Kadaster
€6.083 — €7.538 / maand
HBO - WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Het team Architectuur en Informatiemanagement binnen de directie DGV is op zoek naar een Lead Architect.

Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. In de voorbereiding, door de solution architectuur te leveren voor de business case. En in de uitvoeringsfase, door samen met de systeem architecten de DevOps teams te begeleiden in de ontwikkeling of het selecteren van een ‘off the shelf’ product.

Wij verbeteren continu de productie- en distributieprocessen en ondersteunende architectuur van onze organisatie. Als Lead Architect help je mee aan de digitale transformatie naar een datagedreven Kadaster.

De Lead Architect heeft een diepgaande kennis van IT-architectuur en kan strategisch denken om onze IT- en bedrijfsdoelstellingen op één lijn te brengen. Je helpt mee om er voor te zorgen dat we de grote hoeveelheid taken die we als organisatie hebben, zo efficiënt mogelijk uitvoeren. Denken vanuit de klant, zorgvuldig doorwerkend tot aan de ICT systemen zoals die zijn ingericht. Als Lead Architect zorg je ervoor dat we als architectenteam samen de zelfde focus hebben en de doelen bereiken waarvoor we gesteld staan. Bovendien ben je enthousiast en stimuleer je anderen graag om mee te doen.

 Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • TOGAF, Novius raamwerk, NORA
  • Agile werkwijze

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Strategisch en tactisch bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van architecturen die direct waarde toevoegen aan het Kadaster.
  • Partner voor de stakeholders en de smeerolie die voor ‘business-IT alignment’ zorgt;
  • Zorgdragen voor uniformiteit in de uiteenlopende producten en diensten waar het om data gaat;
  • Bruggenbouwer en brengt verschillende disciplines samen, zoals data, applicaties, infrastructuur en beveiliging, om een geïntegreerd geheel te creëren.
  • Zorgen voor visievorming en uitwerken van de (doel) architectuur;
  • Organiseren van bijeenkomsten voor alle Business Architecten over diverse onderwerpen met als doel de volwassenheid van het team en de architectuur te vergroten.
  • Analyseren en beoordelen van de huidige IT-infrastructuur, applicaties en processen om verbeterpunten te identificeren.
  • Actieve deelname aan het grote project (KITA) waarbij de migratie van onze gehele infrastructuur naar nieuwe leveranciers centraal staat.

Dit ben jij

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij
    de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als
    betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver
    en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke)
    arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze
    eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd
  • Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door
    een afgeronde HBO/WO opleiding
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur
  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring als Lead- of Enterprise Architect of
    vergelijkbare strategische rol
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het
    overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het werken in complexe programma’s, waarin je
    met verschillende partijen/projecten met verschillende belangen te maken
    hebt krijgt. Je bent in staat om deze belangen te herkennen, en als een
    verbindende factor deze belangen en partijen samen te brengen om zo tot een
    gedragen oplossing te komen
  • Minimaal 5 jaar documentatie ervaring, bijvoorbeeld met: Technisch
    architectuur design
  • Opstellen Enterprise Architectuur
  • Opstellen doelarchitectuur
  • Risk management
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te
    voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie
    ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Totaal 40 punten
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor
    doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze
    worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en
    verantwoordelijkheden). Totaal 30 punten
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de geleverde expertise
    en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te
    behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en
    verantwoordelijkheden). 30 punten

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!