Medewerker servicedesk ICT
- Uitzenden
- 13-10-2025
- 36 uur
Dit ga je doen
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?
Wetterskip Fryslân zoekt een tijdelijke medewerker voor de Servicedesk ICT. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers en zorgt voor een snelle en zorgvuldige registratie en afhandeling van meldingen. Je legt technische vraagstukken duidelijk uit, blijft rustig onder druk en werkt goed samen met collega’s van systeembeheer, functioneel beheer en security. Daarbij ben je je bewust van de impact van verstoringen binnen een kritieke infrastructuur.
- ben je het eerste aanspreekpunt op het gebied van ICT voor de organisatie.
- ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het aannemen, registreren en oplossen van incidenten en geef je een correcte terugkoppeling.
- documenteer je standaard oplossingen t.b.v. kennisoverdracht.
- signaleer je proactief potentiële storingen.
- neem je deel aan lopende projecten en zorg je voor kennisoverdracht naar de servicedesk collega's.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een MBO niveau 4 diploma
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring met
(telefonische) servicedesk werkzaamheden m.b.t. ICT - De aangeboden kandidaat heeft ervaring met TOPdesk, MS Windows 11,
Office-pakketten en Apple devices
- De aangeboden kandidaat blijft rustig en efficiënt onder druk en is
communicatief sterk - De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de Microsoft 365
producten - De aangeboden kandidaat kan 5 dagen aanwezig zijn op kantoor
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het samenwerken met
systeembeheerders, functioneel beheerders en security - De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken bij een waterschap of
een overheidsorganisatie
- ben je het eerste aanspreekpunt op het gebied van ICT voor de organisatie.
- ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het aannemen, registreren en oplossen van incidenten en geef je een correcte terugkoppeling.
- documenteer je standaard oplossingen t.b.v. kennisoverdracht.
- signaleer je proactief potentiële storingen.
- neem je deel aan lopende projecten en zorg je voor kennisoverdracht naar de servicedesk collega's.

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.