Medior Programmamanagementofficer (PMO) Digitaal Fundament Toeslagen (SPOEDAANV

Belastingdienst

  • Uitzenden
  • 18-06-2025
  • Utrecht
  • 36 uur
Logo van Belastingdienst
€4.689 — €6.907 / maand
6 maanden
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving

Toeslagen draait op een IV-landschap dat verouderd is en niet geschikt is om tijdig te anticiperen op veranderingen. Daarom is het programma digitaal fundament Toeslagen in 2024 gestart om te werken aan een nieuw digitaal fundament voor Toeslagen.

Naast een fundamenteel herontwerp zal dit ook een nieuwe manier van werken (voortbrengen) vragen voor de Dienst Toeslagen zelf en de samenwerking met ketenpartners. Dit vraagt om veranderingen in de business organisatie en aanpassen van business processen.

Het programma Digitaal Fundament Toeslagen valt binnen de directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkeling (dID) van de Dienst Toeslagen. Voor dit programma zoeken wij een hands-on programmamanagementofficer. Vanuit deze rol ondersteun je het programmamanagement op verschillende onderdelen. Je helpt bij het bewaken van de planning, voortgang, budgetten en rapportages. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de informatiehuishouding van het programma en de bijbehorende projecten. Je fungeert als rechterhand van de programmamanager en bent in staat deze waar te nemen tijdens bepaalde overleggen en/of verlofperiodes.

Vanuit deze rol werk je nauw samen met multi-disciplinaire teams vanuit de lijn organisatie, IV-ketenpartners bij de Belastingdienst en externe leveranciers. Je zorgt voor vastlegging van acties, creeërt overzicht in alle verbanden en stuurt op gemaakte afspraken. Ook vervul je de secratris rol voor verschillende stuurgroepen binnen het programma. Je bent hierbij verantwoordelijk voor het tijdig versturen van de stukken en de vastlegging achteraf.

Beschrijving / afdeling team:

Programmateam DFT binnen de directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkeling (dID) van de Dienst Toeslagen.

Bijzonderheden
2 dagen per week op kantoor in Utrecht, overige dagen vanuit huis.

Knock-out Criteria

  • De aangeboden kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau en/of minimaal 3 jaar ervaring in de rol van Programmamanagement-officer of vergelijkbaar. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring met coördineren en faciliteren. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat beschikt over werkervaring met en kennis van programma- en projectmanagement in agile voortbrengingsomgevingen. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat beschikt over werkervaring met IV gerelateerde veranderopgaven. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat scoort minimaal 50 punten van het totaal aantal te behalen punten op kwaliteitswensen. (=70 punten).

Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met project- en programmamanagement ondersteuning (15 pt);
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met informatievoorzieningen en bijbehorende processen (10 pt);
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met werken bij de Rijksoverheid (10 pt);
  • De mate waarin kandidaat de Nederlandse taal beheerst (15 pt);
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het creeëren van structuur en overzicht binnen projecten (10 pt).

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Organisatiesensitiviteit

Procedure:

LET OP:
Enkel cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, cv's die per e-mail of andere communicatiekanalen verzonden, worden niet in behandeling genomen.

Als de kandidaat verder gaat in de procedure wordt gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.

Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden.

De gesprekken vinden plaats op woensdag 11 juni 2025 op locatie. Bereid de kandidaten hierop voor.

Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

De Belastingdienst wenst inhuuropdrachten te sluiten met een zo kort mogelijke keten, de nadrukkelijke voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst. Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

DE BELASTINGDIENST HEEFT BESLOTEN DAT OP DEZE AANVRAAG ZZP OF DGA INHUUR NIET MOGELIJK IS.

AUB GEEN ZZP-ERS EN DGA-ERS AANBIEDEN.

Aanvullende informatie:

  • Elke leverancier dient
    een G-rekening te hebben.
  • Voor het uitlenen van
    arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de
    juiste SBI-codes.

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!