Planeconoom

Gemeente Schagen

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Noord-Holland
  • 14 uur
Logo van Gemeente Schagen
3 maanden
Gesloten

Dit ga je doen

Als planeconoom ben jij binnen het projectteam dé professional, expert en sparringpartner op het gebied van planeconomie. Het centrale doel hierbij is de ruimtelijke gewenste doelen te realiseren waarbij je als planeconoom meedenkt en stuurt op de optimalisatie van de grondopbrengst en de beheersing van de grondkosten. Een planeconoom die zowel de publieke als private initiatieven in de stad kan helpen realiseren. Je bent dol op rekenen en het maken van grondexploitaties.

Kandidaatomschrijving

Je bent een collega die strategisch kan meedenken en adviseren op het gebied van grond- en planeconomie. Wat betekent dit in de praktijk?

· Je bent een kei in het opstellen en herzien van grondexploitaties;

· Je houdt ervan om een bijdrage te leveren aan het arrangeren van nieuwe samenwerkingsvormen bij transformatie / herbestemming / nieuwbouw tussen marktpartijen, corporaties en gemeenten;

· Tevens draag je bij aan het opstellen van strategieën om te komen tot selectie en contractering van marktpartijen;

· Je vindt het fijn om projectleiders te voorzien van adviezen;

· Je denkt graag mee met collega's en adviseert collega’s van het aandachtsgebied Vastgoed bij investeringsanalyses en –beslissingen bij gemeentelijk vastgoed.

Dit ben jij

  • De kandidaat moet in loondienst zijn van een
    detacheringsbureau. Dit i.v.m. de wet DBA. Dit moet duidelijk blijken uit
    de stukken
  • Ervaring met opstellen en monitoren van gemeentelijke
    grondexploitaties, ook terug te zien in CV
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als planeconoom bij een
    middelgrote gemeente zoals terug te zien in CV
  • Beschikbaarheid – Per 1 juli 2025 beschikbaar voor 14 uur per week
  • Werkervaring in vergelijkbare functie binnen een
    Noordkopgemeente in de afgelopen 2 jaar
  • Ervaring met opstellen en herzien van grondexploitaties

Zier Dufais

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren