Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling – Stedelijk Gebied

Gemeente Oss

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Noord-Brabant
  • 36 uur
Logo van Gemeente Oss
5 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

De huidige teamleider voor team Stedelijk Gebied gaat tijdelijk een andere functie binnen de organisatie vervullen. Gelet op de continuïteit van de werkzaamheden en het team, wordt deze functie nu tijdelijk als inhuuropdracht aangeboden.

Als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling – Stedelijk Gebied heb je de dagelijkse inhoudelijke en personele aansturing van ongeveer 17 medewerkers binnen team Stedelijk Gebied van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit team richt zich op de stad Oss en de kern Berghem van de gemeente Oss. Binnen dit team werken een stadsontwerper, stedenbouwkundigen, juridisch adviseurs, planologen, een stedenbouwkundig tekenaar, een bedrijfskundig medewerker en een afdelingsondersteuner.

De bestuurlijke focus ligt op verstedelijking. Dit betekent dat het team Stedelijk Gebied een enorm werkaanbod heeft en dat de werkdruk hoog is. We werken onder andere aan diverse grote woningbouwprojecten (o.a. de uitbreidingslocatie Amsteleind in Oss en inbreidingslocatie Euterpepark), maatschappelijke projecten (o.a. nieuwe theater De Lievekamp en een nieuw Zwembad met regionale functie), gebiedsvisies en ontwikkelstrategieën (o.a. stedenbouwkundige uitwerking Raadhuiskwartier, actualisatie van de Koersnota Stadshart, de Integrale Visie maatschappelijke voorzieningen Schadewijk), beleidsmatige producten (o.a. Hoogbouwvisie, Ruimtelijk Kader maatschappelijke voorzieningen en de Havenvisie) en de grootschalige huisvesting van arbeidsmigranten.

Daarnaast werken medewerkers hard aan de implementatie van het omgevingsplan; gemeente Oss wordt landelijk gezien als een van de koplopers voor het omgevingsplan. Onze Regievoerder transitie omgevingsplan stuurt deze implementatie aan en wordt ondersteund door vele vakdisciplines (binnen en buiten de afdeling).

Je bent er als teamleider voor je medewerkers. Je hebt periodiek overleg met je medewerkers en je bevordert en bewaakt het effectief en efficiënt functioneren van het team en stimuleert de (professionele) ontwikkeling van je medewerkers. Jij bent als teamleider verantwoordelijk voor de verdeling en (her)prioritering van het werk (o.a. principeverzoeken, stedenbouwkundige plannen, de ruimtelijke procedures en het beleidswerk), monitort dit en stuurt bij indien nodig. Je hebt ook regelmatig overleg met collega-managers van (beleids)afdelingen en (prioritaire) programma’s over de projecten en opgaven.

En verder…

  • Ben je een sparringpartner voor je teamleden richting bestuur, (programma)management en organisatie, waarbij je de inhoud bij je teamleden laat liggen.
  • Kun je optreden als Ambtelijk Opdrachtgever of verantwoordelijke voor (lijn)projecten.
  • Heb je affiniteit met bedrijfsvoering.
  • Heb je een rol in het MT van de afdeling en lever je een belangrijke bijdrage aan de strategische kaders en doelstellingen van de afdeling.

Standplaats voor deze opdracht is Oss. Hybride werken is mogelijk, maar gelet op de functie en het belang van zichtbaarheid en toegankelijkheid van de teamleider richting medewerkers, verwachten we je bij 32-36 uur per week minimaal 3 dagen per week op kantoor.  

 

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal HBO-werk- en denkniveau, aangetoond met minimaal een HBO-bachelordiploma in een relevant vakgebied voor de opdracht, zoals juridisch, planologie en management
  • Je hebt meerjarige ervaring met leidinggeven in het ruimtelijk domein, opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar bij een gemeentelijke of provinciale organisatie of ruimtelijk adviesbureau
  • Je hebt affiniteit met stedelijke ontwikkeling en hebt ideeën hoe gebiedsgericht te werk te gaan
  • Je hebt basiskennis van ruimtelijke procedures en het begrip “Omgevingsplan”
  • Je bent benaderbaar, mensgericht en kunt je goed inleven in anderen
  • Je bent resultaatgericht, daadkrachtig en politieksensitief
  • Je legt op natuurlijke wijze verbinding binnen en buiten het team en de afdeling
  • Je bent een sterke sparringpartner met diepgaand inzicht in jouw rol en die van anderen
  • Je bent toekomstgericht en deelt relevante ontwikkelingen in het gebied  

 

Dit ben jij

  • Leidinggevende binnen ruimtelijk domein – De kandidaat
    beschikt over tenminste 4 jaar relevante werkervaring als leidinggevende
    binnen het ruimtelijk domein, opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar bij een
    gemeentelijke of provinciale organisatie of ruimtelijk adviesbureau.
  • Opleiding minimaal HBO-diploma – De kandidaat dient minimaal te beschikken
    over een afgerond hbo-bachelordiploma in een relevant vakgebied voor de
    opdracht, zoals juridisch, planologie en management.)
  • Beschikbaarheid – De kandidaat is tussen 1 juli 2025 en 31 december 2025
    beschikbaar voor minimaal 32 uur per week. En is daarnaast beschikbaar op
    dinsdagochtend 24 juni 2025 voor een interview.
  • Als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) – De kandidaat
    heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente werkervaring als
    Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) opgedaan binnen de afgelopen 8
    jaar
  • Als Leidinggevende binnen het ruimtelijk domein (niet zijnde
    RO) – De kandidaat heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente
    werkervaring als Leidinggevende binnen het ruimtelijk domein (niet zijnde
    RO) opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Competenties en vaardigheden zoals beschreven in
    kandidaat-omschrijving. Leiderschapsstijl, passend bij het team, de
    afdeling en de organisatie.
    kandidaat-omschrijving en de organisatievisie

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!