Toezichthouder Asbest

Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Noord-Brabant
  • 36 uur
Logo van Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
5 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Toezichthouder asbest met affiniteit bouw

Je bent gefascineerd door de werkzaamheden die behoren bij asbest en de bouw en spreekt dezelfde taal als de medewerkers op de bouw. Je kunt lezen en schrijven met hen. Je vindt het belangrijk dat asbest op een veilige manier gesaneerd wordt en daar wil je toezicht op houden en handhaven indien nodig. Je houdt van de vrijheid en zelfstandigheid die het werk met zich mee brengt en vindt het leuk om voor verschillende opdrachtgevers in de regio aan de slag te gaan.

Wat ga je doen?

Als toezichthouder asbest ben je verantwoordelijk voor de controles bij asbestsaneringen en het beoordelen asbestinventarisatieonderzoeken, NEN 2991-onderzoeken en validatieonderzoeken en maakt deel uit van de asbest- ketenaanpak. Hierbij is toetsing aan de relevante wetten en regels op gebied van asbest en bouw van toepassing. Ook ben je inzetbaar in geval van incidenten met asbest zoals illegale saneringen of calamiteiten en het ingang zetten van de daarop volgende handhaving.

Kandidaatomschrijving

De ideale collega

heeft een bouwtechnische of milieukundige opleiding;

– beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau;

– heeft minimaal 5 jaar werkervaring als toezichthouder asbest bij een omgevingsdienst;

– is in het bezit van een ADK certificering 

– heeft affiniteit met zowel toezicht asbest als het beoordelen van sloopmeldingen en inventarisatieprocessen

– heeft kennis van actuele wet- en regelgeving op het gebied van asbest en het Activiteitenbesluit milieubeheer (Wabo)

– is een enthousiaste en energieke teamplayer

– treedt doelgericht en daadkrachtig op

– is in het bezit van rijbewijs B en eigen auto

Voorwaarden voor deelname

1.    Het tarief betreft een tarief inclusief eventuele parkeerkosten voor woon-werkverkeer en kosten woon-werkverkeer;

2.    Opzegtermijn bedraagt 1 maand;

3.    Bij het factureren dient gebruik gemaakt te worden van een G-rekening;

4.    In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een  arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Dit detacheringsbureau dient op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten

Let op: er is een netwerkkandidaat aanwezig

Dit ben jij

  • Opleiding – Afgeronde bouwtechnisch of milieukundige opleiding op HBO
    niveau (moet blijken uit cv)
  • Ervaring bij Omgevingsdienst – Aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met
    toezichtwerk Asbest bij een Omgevingsdienst
  • Kennis – Kennis van de actuele wet- en regelgeving op het gebied van asbest
    en het Activiteitenbesluit milieubeheer (Wabo)
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. a

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!