Vraagwijzerconsulent – cluster Maatschappelijke Ontwikkeling

Gemeente Rotterdam

  • Uitzenden
  • Zuid-Holland
  • 36 uur
€3.359 — €4.811 / maand
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Waar ben jij van?

Jij bent dé consulent die de Rotterdammer nodig heeft. Geen vraag is voor jou teveel en je helpt de burger graag! Is de vraag niet duidelijk? Dan ben jij diegene die verhelderende vragen stelt. Je verdiept, stimuleert en verwijst door. Met jouw kennis draag jij de stad een warm hart toe!

Jouw functie

Als Vraagwijzerconsulent ben je het eerste aanspreekpunt voor de burger van Rotterdam. Je informeert en adviseert de burgers van Rotterdam over lokale, stedelijke en landelijke voorzieningen en wet- en regelgeving binnen het sociale domein. Je doet een vraagverheldering volgens een vastgestelde methodiek, met aandacht voor de zelfredzaamheid van burgers. Deze gesprekken worden voornamelijk in het Nederlands gevoerd, maar ook regelmatig in het Engels. Je stimuleert de burger in de eigen verantwoordelijkheid en geleidt door naar andere professionals in de Vraagwijzer of daar buiten voor ondersteuning op het gebied van schuldhulpverlening, juridische ondersteuning of wmo. Je verwijst door naar een wijkteam wanneer er sprake is van multi-problematiek of een crisissituatie. Tevens onderhoud je contacten met partners in de wijken, volgt de ontwikkelingen in het vakgebied en levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van de Vraagwijzers. Een rol binnen de bedrijfshulpverlening (BHV) kan deel uitmaken van de functie.

Jouw profiel

Je bent betrokken, maar kunt ook goed relativeren. Je bent een kei in het inzetten van gesprekstechnieken in zowel Nederlands als de Engelse taal. Je hebt een flexibele instelling, je kunt worden ingezet op een van de 14 locaties waar de burgers kunnen binnenlopen. Verder ben je resultaatgericht en zoek je actief de samenwerking met de wijkteam en de partners in de wijk. Je bent betrokken, maar kunt ook goed relativeren. Je kunt stresssensitief werken, waarbij je je richt op het verminderen van stress bij hulpvragers en versterken van eigen regie/kracht. Je bent in staat om je ergens in vast te bijten, maar het ook los te laten als het zover is

Dit ben jij

  • Afgeronde Hbo-opleiding Social Work, Sociaaljuridische Dienstverlening of
    Toegepaste Psychologie
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met klantcontact binnen Social Work
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het in kaart brengen van de situatie van
    de burger op meerdere leefgebieden
  • Je kan direct starten
  • Kennis en ervaring met het registratiesysteem GIDSO
  • Behaalde certificaten of cursussen voor alle onderstaande thema’s
  • Participatie wet
  • Huiselijk geweld in Kindermishandeling
  • WMO
  • Schuldhulpverlening
  • Je beheerst minimaal op B2 niveau Engels en Nederlands

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!