Medewerker Burgerzaken – cluster DV
Gemeente Rotterdam
- Uitzenden
- 01-08-2025
- Zuid-Holland
- 32 uur
Dit ga je doen
Waar ben jij van?
Jij bent van alles grondig uitzoeken. Dat alles secuur moet gebeuren schrikt jou niet af. Dit doe je voor de burgers én het bestuur van de stad die je hart sneller laat kloppen: Rotterdam.
Jouw functie
Als Rotterdam houden we precies bij wie er in de gemeente woont. Dit is waar jij blij van wordt als medewerker burgerzaken. Je werkt samen met je collega’s aan juiste en tijdige afdoening van verzoeken door burgers en instanties over vragen aangaande bewoning en inschrijving op adressen. Daarnaast kunnen wij een burger een bestuurlijke boete opleggen als hij/zij niet tijdig de juiste (bron)documenten toont.
Hoe doe je dit?
- Op basis van meldingen van eigenaren, huurders, verhuurders en ketenpartners van de Basisregistratie Personen (BRP) voer je gericht dossieronderzoek uit;
- Raadpleeg je diverse informatiebronnen en heb je toegang tot applicaties en systemen waarin je meldingen en voortgangsgegevens vastlegt en bevindingen rapporteert;
- Casuïstiek bespreek je met je directe collega’s en je werkt samen met andere collega’s binnen het concern.
- Het doel is om ieder dossier zo af te ronden dat de gegevens correct verwerkt zijn in de BRP van de gemeente Rotterdam.
Jouw profiel
Je bent precies en nauwkeurig in je handelen. Je werkt over het algemeen het best wanneer kwaliteit het belangrijkste is en je hebt veel controle over je werk. Het maken van verbindingen en zaken in een breder perspectief zetten doet je analytisch hart sneller kloppen. Je blinkt uit in levendige omgevingen waarin je informatie vanuit verschillende perspectieven direct kunt toepassen in je werk. Ook past dit goed bij je dynamische werkstijl, waardoor je in staat bent direct te schakelen wanneer actie nodig is. Als het gaat om organiseren doe je dat op een plannende manier. Je denkt vooruit en handelt complexe projecten op een gestructureerde manier af. En ben je in staat om op een pragmatische en doelgerichte manier beslissingen te nemen.
Dit ben jij
- Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4
- Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het uitvoeren van
Burgerzakenproducten in de afgelopen 5 jaar - Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het uitvoeren en verwerken van
adresonderzoeken in de afgelopen 5 jaar - Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord
als geschrift - Je hebt ervaring met het werken in Key2Burgerzaken / Centric
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridisch Medewerker
- Je hebt een afgeronde opleiding BOBZ (Basisopleiding Burgerzaken)
- Je hebt werkervaring met het systeem Esuite

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.