Regiocoördinator communicatie Meerjarig Collectief Ontzorgen

Gemeente Oss

  • Uitzenden
  • 18-08-2025
  • Noord-Brabant
  • 24 uur
Gemeente Oss
6 maanden
HBO
Nog 15 dagen

Dit ga je doen

In het  programma Meerjarig Collectief Ontzorgen (MCO) werken  negen RES-NOB gemeenten samen. Samen met de opdrachtnemer van het MCO-programma en de negen gemeenten begeleiden inwoners richting duurzame woningverbetering.  In vier jaar tijd is de planning om in de regio circa 20.000 isolatiemaatregelen te realiseren. De regio zoekt voor deze opgave een ervaren en strategisch sterke Regiocoördinator Communicatie. 

De Regiocoördinator Communicatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, coördineren en starten met een marketing- en communicatiestrategie. Doel is het effectief activeren van inwoners en zo bij te dragen aan het realiseren van een maximale verduurzamingsimpact. We starten op 23 september 2025. 

Tot 1 maart 2026 is de opstartfase. Jij zorgt ervoor dat: 

  • Je zorgt voor een goed werkproces. Dat betekent een goede samenwerkingsstructuur tussen de communicatieadviseurs van de deelnemende gemeenten, de Regiotrekker en de Opdrachtnemer voor de communicatie. De juiste mensen moeten op de juiste momenten goed geïnformeerd en geïnstrueerd zijn. Daarbij werken we met wat regionaal kan en wat lokaal moet.  

  • Je werkt nauw samen met de regiotrekker.  

  • Waar nodig schakel je externe bureaus in.  

  • Je richt een proces in waar de strategie en de samenwerking doorlopend verbeterd, uitgebreid en/of vernieuwd kan worden. Je houdt rekening met de uitgangspunten van hoofdstuk 3.5.uit bijlage 02 Programma van Eisen van de aanbesteding MCO 

  • Er een eerste campagnecyclus met bijbehorende toolkit is opgezet en uitgevoerd, rekening houdend met de uitgangspunten uit hoofdstuk 3.5. onderdeel In uitvoering uit bijlage 02 Programma van Eisen van de aanbesteding MCO. De eerste communicatie richting inwoners start in december 2025  

  • Er een eerste versie is van de communicatietoolkit 

  • Verantwoording afleggen over effectiviteit en het (mede)beheren van het communicatiebudget €1.191.400,-. De regiotrekker is budgetverantwoordelijk. 

  Na de opstartfase begint de uitvoeringsfase bestaande uit campagnecyclussen per kwartaal. Op basis van de evaluatie van eerdere campagnes wordt de marketing- en communicatiestrategie, toolkit en eerstvolgende campagne verbeterd. 

  Meer informatie over het MCO, regiotrekker en de regiocoördinator communicatie is te vinden in de aanbesteding van het MCO Meerjarige Collectieve Ontzorgingsaanpak (MCO). 

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een strategisch denker én praktische doener met ruime ervaring in overheidscommunicatie en publieke-private samenwerkingen.  

 

Profiel: 

  • Je weet hoe je binnen intergemeentelijke en publiek-private samenwerkingen een visie vertaalt naar uitvoering; 

  • Aantoonbare ervaring met strategische communicatie binnen overheidsprogramma’s of intergemeentelijke projecten; 

  • Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van marketing- en communicatiestrategieën in een veranderende omgeving; 

  • Ervaring met projectmatig werken (bij voorkeur in sprints of agile-achtige structuren); 

  • Sterk in het faciliteren van samenwerking en het aansturen van werksessies; 

  • Affiniteit met de energietransitie en/of burgeractivatie 

  • Vermogen om data- en praktijkinzichten om te zetten in effectieve communicatiecampagnes 

  • Hands-on en pragmatisch: 85% van de communicatieproducten wordt regionaal voorbereid, 15% wordt lokaal ingevuld door de communicatiemedewerkers van de deelnemende gemeenten. 

 

Competenties: 

  • Verbindend en diplomatiek; 

  • Innovatief en analytisch; 

  • Plannen en organiseren; 

  • Resultaatgericht met oog voor detail en kwaliteit; 

Dit ben jij

  • Strategische communicatie. – De kandidaat heeft in de
    afgelopen 8 jaar werkervaring in strategische communicatie inclusief
    budgetbeheer binnen overheidsprogramma’s en/of intergemeentelijke
    projecten. Hoe kandidaat deze ervaring toepast in deze opdracht licht
    kandidaat toe in de motivatiebrief
  • Communicatieprojecten. – Heeft in de afgelopen 8 jaar
    werkervaring opgedaan in het opzetten van vergelijkbare
    communicatieprojecten waarin meerdere partijen samenwerken. Hoe kandidaat
    deze ervaring toepast in deze opdracht licht kandidaat toe in de
    motivatiebrief
  • Beschikbaarheid opdracht. – De kandidaat is bij voorkeur vanaf 18 augustus
    beschikbaar, maar uiterlijk 8 september
  • Beschikbaarheid interview. – De kandidaat is op 31 juli in de middag
    beschikbaar voor een interview. Bij voorkeur is dit fysiek op het
    gemeentehuis in Oss, maar hybride is ook mogelijk
  • HBO werk en denkniveau. – De kandidaat werkt en denkt op HBO-niveau.
  • Burgeractivatie – De kandidaat heeft kennis en ervaring met
    burgeractivatie.
  • Energietransitie. – De kandidaat heeft kennis en ervaring in de
    energietransitie.
  • Kennis van de regio – De kandidaat heeft kennis en ervaring opgedaan in
    eerdere projecten in de regio waar het MCO wordt uitgevoerd.
  • Startdatum – De kandidaat is beschikbaar per 18 augustus, maar uiterlijk 8
    september
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Wat wil je getoetst hebben in het interview? – Een
    toelichting op de aanpak van de kandidaat en hoe kandidaat de gevraagde
    resultaten in de opstartfase verwacht te behalen. 7% – Een toelichting van
    kandidaat hoe kandidaat vergelijkbare projecten heeft aangepakt. 8% – In
    welke mate kandidaat voldoet aan de gevraagde gedragscompetenties. 5% – Hoe
    kandidaat invulling denkt te geven aan het uitgangspunt binnen het MCO wat
    regionaal en wat lokaal moet. 5%

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!