Planner

Politie Nederland

  • Uitzenden
  • 01-10-2025
  • Utrecht
  • 36 uur
Politie Nederland
€2.616 — €4.204 / maand
11 maanden
MBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

We zijn op zoek naar een planner voor ons team Planning & Capaciteitsmanagement in de eenheid Landelijke Expertise en Operaties. Team Planning en Capaciteitsmanagement is verantwoordelijk voor zowel het (gezamenlijk) bouwen van roosters voor teams en afdelingen in de eenheid Landelijke Expertise en Operaties als voor de inhoudelijke (door)ontwikkeling van capaciteitsmanagement. Naast ‘klassiek roosteren’ vinden in de eenheid ook andere vormen van roosteren plaats. Een belangrijke ontwikkeling zijn de vormen van anders (zelf)roosteren waarbij medewerkers meer invloed hebben op het eigen rooster en het teamrooster. In dit roosterproces wordt een andere rol van jou als planner gevraagd, waarbij de accenten liggen op de voorbereiding, de ondersteuning van het team tijdens het roosterproces en de advisering aan, voornamelijk, de planverantwoordelijke van het team bij het rond en definitief maken van het rooster en verbeteringen in algemene zin.

Je werkt vanaf één van de planlocaties samen met de andere planners en senior planners en werkt nauw samen met de cm-adviseur van het team waarvoor jij plant. In de praktijk ben je echter niet alleen op je eigen planlocatie te vinden. Het kan zijn dat het werk vraagt op één van de andere locaties aan te sluiten, op een andere interne locatie in de eenheid of in het land, afhankelijk van de opdracht.

Jij stelt de roosters van de teams en ondersteunende diensten op jouw locatie samen. Een mooie uitdaging, want je hebt te maken met strakke deadlines. Elke vier weken moeten de roosters compleet zijn. Ook heb je rekening te houden met onregelmatigheidsdiensten én met het feit dat de politie een 24/7-organisatie is. Je schakelt continu met de verschillende teams en afdelingen. Zij geven je informatie over de activiteiten voor de komende periode en jij vertaalt deze naar de planning. Daarbij houd je rekening met onvoorziene zaken zoals verzuim. En met landelijke wetgeving en interne afspraken die van invloed zijn op de planning.

Is het rooster voor de komende weken compleet? Dan zit jouw werk er nog niet op. In de tussentijd speelt er veel en dat maakt je werk erg interessant. Je zorgt bijvoorbeeld voor de inzet van de Mobiele Eenheid bij een demonstratie. Of je houdt in de planning tijd vrij voor teamleden die zo een training voor een nieuw stroomstootwapen kunnen volgen. En er kunnen zich altijd incidenten op straat voordoen waar we met spoed extra politie moeten inzetten. Als planner houd je altijd het hoofd koel en regel je de planning perfect, ook als er onverwachte knelpunten zijn.

Wat je functie extra uitdagend maakt, is je rol bij het goed op elkaar laten aansluiten van de werkvraag en de capaciteit, ook in de toekomst. Daarvoor stel je ramingen op en adviseer, informeer en ondersteun je onder meer collega’s die verantwoordelijk zijn voor het capaciteitsmanagement. Daarmee draag je bij aan de verdere verbetering van het hele plannings- en beheerproces. Vanzelfsprekend werk je in je verantwoordelijke baan nauw samen met andere (senior) planners binnen de eenheid.

  • Interne contacten.

  • Als planner verzorg je zelfstandig de roosters van de teams en afdelingen van de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties als ook van de Eenheid Landelijke Opsporing en Interventies.
  • Je houdt rekening met landelijke wetgeving, interne afspraken en resultaatafspraken op team-, districts- en eenheidsniveau. Tevens speel je met jouw planning in op onvoorziene omstandigheden;
  • Je voorziet de cm-adviseur en aangewezen medewerkers van relevante informatie voor hun (advies)werk;
  • Je adviseert planverantwoordelijken van de districten/diensten/teams over het rooster en je bouwt en stemt de fase van het conceptrooster tot en met het dagrooster op teamniveau met hen af;
  • Ook heb je te maken met de inzet van medewerkers bij evenementen en incidenten, waarbij veelvuldig sprake is van ad hoc- en spoedwerkzaamheden.

Dit ben jij

  • De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering
    van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en
    geen ZZP’er / ondernemer
  • Door in te schrijven bevestigt u dat u op de hoogte bent van de
    voorgenomen overstap naar een intermediair model en dat u begrijpt dat,
    indien u wordt gegund, een toekomstige migratie naar een intermediair
    mogelijke kan plaatsvinden
  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig
    afgerond diploma op MBO-niveau 3, havo of vwo
  • De kandidaat heeft minimaal drie maanden aantoonbare werkervaring
    als planner
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met capaciteitsmanagement
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met relevante wet- en
    regelgeving (zoals de ATW)
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een organisatie met een
    24/7 planning
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planner en
    het zelfstandig roosteren van teams
  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig afgerond
    diploma op MBO-niveau 4
  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig afgerond
    diploma of certificaat op het gebied van personeelsplanning
  • Als planner verzorg je zelfstandig de roosters van de teams en afdelingen van de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties als ook van de Eenheid Landelijke Opsporing en Interventies.
  • Je houdt rekening met landelijke wetgeving, interne afspraken en resultaatafspraken op team-, districts- en eenheidsniveau. Tevens speel je met jouw planning in op onvoorziene omstandigheden;
  • Je voorziet de cm-adviseur en aangewezen medewerkers van relevante informatie voor hun (advies)werk;
  • Je adviseert planverantwoordelijken van de districten/diensten/teams over het rooster en je bouwt en stemt de fase van het conceptrooster tot en met het dagrooster op teamniveau met hen af;
  • Ook heb je te maken met de inzet van medewerkers bij evenementen en incidenten, waarbij veelvuldig sprake is van ad hoc- en spoedwerkzaamheden.

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!