Medewerker belastingen en invordering

Gemeente Staphorst

  • Uitzenden
  • 04-08-2025
  • Overijssel
  • 28 uur
Gemeente Staphorst
€2.700 — €3.831 / maand
6 maanden
MBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht
In verband met tijdelijke afwezigheid van een collega zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker Belastingen en Invordering die vanaf augustus 2025 beschikbaar is voor een periode van een half jaar.

Wat ga je doen als medewerker Belastingen en Invordering?

Als ervaren medewerker belastingen en invordering houd je je bezig met alle voorkomende werkzaamheden op het gebied van gemeentelijke belastingen en de invordering daarvan.

Je takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het maandelijks opleggen van de aanslagen gemeentelijke belastingen en leges (denk aan; marktgeld, begraafrechten, bouwleges etc.).
  • Het verzorgen van het gehele invorderingsproces; herinneringen, aanmaningen, dwangbevelen en bijbehorende werkzaamheden.
  • Verzamelen, beoordelen en verwerken van diverse mutaties.
  • Zorgen voor een actueel en volledig belasting- en invorderingsbestand.
  • Verwerken van (nieuwe) verordeningen en tarieven 2026 in Civision.
  • Assisteren bij alle voorkomende werkzaamheden bij de voorbereidingen van de aanslagen gemeentelijke belastingen 2026.
  • Het doen van consistentiecontroles.
  • Beantwoorden van telefoon, e-mail en afhandelen van diverse verzoeken en overige administratieve werkzaamheden.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    medewerker belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke organisatie
  • Uiterlijk beschikbaar in de week van 4 augustus 2025 voor minimaal 28 uur
  • Minimaal 7 aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker
    belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke-, samenwerkings- of
    uitvoeringsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met de applicaties Civision Heffen en Innen van
    PinkRoccade

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!