Project Inkoopadviseur

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • Uitzenden
  • Zuid-Holland
  • 24 uur
Gemeente Alphen aan den Rijn
€4.264 — €6.072 / maand
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente. Het team Inkoop begeleidt nationale en Europese aanbestedingen en. Het team is in transitie en er vindt een herpositionering van de Inkoopfunctie plaats.

De opdracht betreft het:

  • Begeleiden en uitvoeren van nader concreet te bepalen Europese openbare en niet-openbare aanbestedingen. Op de planning staan o.a.:
    • Verduurzamingsonderzoek Vastgoed
    • Beschoeiingenonderhoud
    • Raamovereenkomst tijdelijke huisvesting/units (strategische ROK)
    • Reconstructie Oranjebuurt West Benthuizen
  • Reconstructie Barendstraat, Dorpstraat en BootstraatIn onderling overleg kunnen aanbestedingen alsnog gewisseld worden.
  • Adviseren van projectteams over de te volgen aanbestedingsstrategie en het naleven van de Aanbestedingswet en het Inkoop- en aanbestedingsbeleid.
  • Het operationaliseren van deelprojecten in het kader van de herpositionering van inkoopfunctie bij de gemeente.
  • De begeleiding en verdere opleiding van nieuwe inkoopadviseurs in dienst bij de gemeente tot volwaardige inkoopadviseurs.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Dit ben jij

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen en
    aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie
  • Afgeronde opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden
    zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een
    100.000+ gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    inkoopadviseur binnen het fysieke domein
  • Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform
    Mercell
  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren, begeleiden of adviseren over
    projecten rondom de professionalisering van de inkoopfunctie van een
    overheidsorganisatie

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!