Functioneel beheerder Sociaal Domein

Gemeente Zeist

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Utrecht
  • 16 uur
Gemeente Zeist
€3.359 — €4.811 / maand
3 maanden
MBO - HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening, dat bestaat uit zo'n 60 collega's. Als functioneel beheerder werk je in het subteam Functioneel Beheer, waarin we in onderlinge afstemming de (kern)applicaties van de gemeente Zeist beheren. We werken met kernapplicaties zoals Zaaksysteem, ZorgNed en Financials. We zorgen dat systemen aansluiten op de werkprocessen, gebruikers goed ondersteund worden en drempels in het gebruik worden weggenomen. Daarmee dragen we bij aan gebruiksvriendelijke, continue en efficiënte dienstverlening binnen de gemeente en naar buiten toe, voor de Zeistenaren. Onze uitdaging ligt in het vertalen van veranderende gebruikersbehoeften en wetgeving naar betrouwbare, veilige en toekomstbestendige oplossingen binnen de applicaties.

Opdracht
Als functioneel beheerder Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de kernapplicatie ZorgNed, en ondersteuning bij de gekoppelde subapplicaties binnen het sociaal domein. Je zorgt ervoor dat deze applicaties continu beschikbaar en optimaal bruikbaar zijn voor de gebruikers binnen de organisatie. Je vertaalt de behoeften van gebruikers naar concrete verbeteringen en noodzakelijke wijzigingen in de systemen. Je onderhoudt hiervoor nauwe contacten met zowel proceseigenaren als eindgebruikers, waarbij je afspraken maakt over de te leveren dienstverlening, wijzigingen prioriteert en zorgt dat gebruikers goed en vriendelijk worden ondersteund. Je bent tevens het aanspreekpunt richting IT-leveranciers en zorgt dat hun dienstverlening aansluit bij de eisen van de organisatie. Naast je beheerrol acteer je ook (steeds meer) als regisseur die zorgt voor afstemming en integratie tussen verschillende systemen, zeker nu steeds meer oplossingen in SaaS-vorm worden aangeboden. Je denkt actief mee in projecten, bewaakt de stabiliteit en continuïteit van de applicaties. Klantgerichtheid, proactiviteit en samenwerking staan hierbij centraal.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met applicatiebeheer binnen het
    sociaal domein
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van
    bedrijfskundige informatie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een
    gemeente
  • Aantoonbare BiSL certificering of bereid om dit te behalen
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van één of meerdere applicaties
    binnen het sociaal domein, specifiek het volledige beheer van ZorgNed
  • Aantoonbare werkervaring met het testen van applicaties en koppelingen
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor 16 uur per week voor
    tenminste 3 maanden .

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!