Beleidsadviseur Wonen

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Utrecht
  • 24 uur
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
2 maanden
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente

Wat verwachten we van je?

Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:

  • Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen
  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken
  • Je gaat aan de slag met beleid op woningdelen en woningsplitsing
  • Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling
  • Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling
  • Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties
  • Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams
  • Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering
  • Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen

Wat kun je?
 

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;
  • Relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;
  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur.

Wat breng je mee?
 

  • Verbindend en positief
  • Ondernemend en doortastend
  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Communicatief vaardig
  • Werkt en denkt integraal;
  • Proactief en omgevingsbewust

Onze kernwaarden zijn; omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie

 

Dit ben jij

  • Ervaring als adviseur wonen
  • Bij 1 of meerdere gemeenten
  • Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
  • Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling
  • Beschikt over relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van
    wonen
  • Je hebt ervaring met splitsings- en woningdelenbeleid
  • Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een
    complexe omgeving
  • Is per 1 augustus het gevraagde aantal uren flexibel inzetbaar over de
    werkweek
  • De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De
    kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de
    kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de
    opdrachtgever: – Verbindend en positief – Ondernemend en doortastend – Kan
    snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines – Samenwerken is voor
    jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid – Gevoel voor ambtelijke,
    politieke en bestuurlijke verhoudingen; – Communicatief vaardig – Werkt en
    denkt integraal; – Proactief en omgevingsbewust

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!