Uitvoeren van levensvatbaarheidsonderzoeken in het kader van de BBZ

Gemeente Ede

  • Uitzenden
  • 01-09-2025
  • Gelderland
  • 30 uur
Gemeente Ede
€2.316 — €2.832 / maand
12 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
We zijn op zoek naar een kandidaat die levensvatbaarheidsonderzoeken uit kan voeren. Het onderzoek bevat in ieder geval de volgende onderdelen:

  • Gemotiveerde beoordeling van de ondernemerscapaciteiten (Ondernemer)
  • Commerciële analyse van het (beoogde) bedrijf (Bedrijfsformule)
  • Beschrijving branche en de lokale situatie (Marktsituatie)
  • Totale financiën, aflossingscapaciteit en – verplichtingen, historische exploitatie en begroting (bedrijfseconomische analyse)
  • Ssamenvattend eindoordeel met conclusie, inclusies advies aan de gemeente en aan de ondernemen (conclusie en advies)

Tijdens het onderzoek bezoek je de ondernemer op locatie en voer je een uitgebreid gesprek om aanvullende informatie te verkrijgen. We gaan uit van 20 – 25 onderzoeken per jaar.

Wanneer tijdens een onderzoek blijkt dat er aanvullende hulpvragen zijn, wordt er gehandeld volgens het integrale werkproces van de gemeente Ede. Er wordt nauw samengewerkt met collega’s binnen het sociaal domein en andere ketenpartners, zoals het schuldsaneringsbureau Menzing en Partners en de begeleidingsorganisatie Over Rood. Kennis van de sociale kaart van Ede is daarom een vereiste en dient op het CV aantoonbaar te zijn door ervaring met regionale samenwerkingsverbanden, bijvoorbeeld het RMT Foodvalley (zie gunningscriteria). Na afronding van het onderzoek vindt afstemming plaats met de Bbz-consulenten, die worden geïnformeerd over de situatie van de ondernemer. Daarnaast wordt het advies besproken met de ondernemer, waarbij hij of zij wordt geadviseerd over mogelijke vervolgstappen. Indien nodig kunnen de Bbz-consulenten op casusniveau worden ondersteund bij de verdere afhandeling van de Bbz-aanvraag. Kennis van het systeem Suite Sociaal Domein Productie is daarom eveneens een vereiste (zie gunningscriteria).

Dit ben jij

  • Minimaal 8 jaar ervaring met het uitvoeren van
    levensvatbaarheidsonderzoeken in relatie tot de Bbz 2004 (op CV
    aantoonbaar)
  • Minimaal 8 jaar ervaring met het adviseren van ondernemers (op CV
    aantoonbaar)
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeente met kennis van Suite Sociaal
    Domein Productie (op CV aantoonbaar)
  • Minimaal 1 jaar ervaring met regionale gemeentelijke samenwerkingsverbanden
    binnen de gemeente Ede, zoals het RMT Foodvalley (op CV aantoonbaar)

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!