Projectleider datagedreven werken openbare ruimte

Gemeente Borger-Odoorn

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Drenthe
  • 24 uur
Gemeente Borger-Odoorn
€3.359 — €4.811 / maand
5 maanden
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Vraagstukken:

Huidige informatievoorziening REAL-BORG
Er is onderzoek nodig naar hoe de informatievoorziening Real en Borg op dit moment geregeld is. Hierbij kijken we breder dan alleen naar applicaties. We kijken ook naar andere vormen van digitale ondersteuning van het proces en brengen in kaart welke hulpmiddelen en informatiebronnen daarbij gebruikt worden.  

Kwaliteit
Het vermoeden is dat de datakwaliteit op dit moment onvoldoende is voor het domein beheer en onderhoud van de openbare ruimte. In beeld wordt gebracht aan welke data behoefte is en welke kwaliteit deze data heeft.

Werkprocessen
Er moeten werkprocessen worden ingericht om de beheerprocessen en onderhoudsprocessen te laten aansluiten op de informatievoorziening.

Beheerorganisatie
Er moet in kaart worden gebracht hoe het beheer van de systemen en gegevens georganiseerd is (centraal in de organisatie en op de afdeling) en hoe dit feitelijk plaatsvindt. Daarbij moet gekeken worden of dat aansluit bij de behoefte en beleving van Real en Borg en het beheer van de basisregistraties.
Rollen en verantwoordelijkheden worden uitgewerkt voor functioneel beheer, gegevensbeheer en databeheer. Daarnaast worden de organisatierandvoorwaarden meegenomen.

Manier van werken
Bovenstaande kan tot gevolg hebben dat er een andere manier van werken noodzakelijk is. Dit vraagt opleiding en training van de medewerkers. Ook zullen de werkprocessen anders ingericht moeten worden.

Wat zoeken wij:
Een projectleider die allereerst met de beleidsmedewerkers/vakspecialisten van de diverse assets vast gaat stellen welke dat wij überhaupt willen bezitten en daarmee beheren. En hoe wij obv deze data gaan sturen cq dat gedreven gaan werken. Maar ook een dashboard gaat ontwikkelen. Ook is de vraag aan de projectleider om obv van deze set aan data te analyseren hoe eea nu in onze huidige systemen staat. En welke verbetertrajecten eventuele opgestart moeten worden. Ook is de vraag aan de projectleider om een organisatie op te zetten die ervoor moet zorgen dat het data gedreven werken geborgd is (en blijft).

Profiel projectleider:

  • ervaring met projectleiding in een gemeentelijke of ruimtelijke context.
  • affiniteit met beheer van de openbare ruimte én met data-analyse of informatiemanagement.
  • analytisch sterk, communicatief vaardig en weet mensen mee te nemen in verandering.
  • denkt in mogelijkheden, maar houdt oog voor uitvoerbaarheid en draagvlak.

 

Dit ben jij

  • Minimaal 5 jaar ervaring met projectleiding in een gemeentelijke of
    ruimtelijke context
  • Affiniteit met/kennis van beheer van de openbare ruimte én met data-analyse
    of informatiemanagement
  • De voorgestelde kandidaat is
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
    vaardig – weet mensen mee te nemen in verandering. – denkt in
    mogelijkheden, maar houdt oog voor uitvoerbaarheid en draagvlak

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback