Senior communicatie adviseur.
Politie Nederland
- Uitzenden
- 01-10-2025
- Utrecht
- 32 uur

Dit ga je doen
Wil jij een bijdrage leveren aan de crisisbeheersing in Nederland in een snel veranderende wereld? Vind je het een uitdaging om crisispartners bij elkaar te brengen en te ondersteunen bij hun aanpak? En wil je meebouwen aan het Knooppunt Coördinatie Regio’s-Rijk (KCR2)? Dan biedt het Landelijk Operationeel Coördinatie Centrum (LOCC) je een unieke kans om ervaring op te doen op bovenregionaal, nationaal en internationaal niveau.
Wie zijn wij?
Het LOCC is opgericht in 2005. Wij ondersteunen crisispartners bij incidenten, crises of calamiteiten, of bij de dreiging daarvan. Dit doen we door hen te voorzien van relevante en actuele informatie en door de samenwerking tussen partners te coördineren. Het gaat daarbij om bovenregionale, nationale of internationale crises. Ook kunnen overheden en crisisorganisaties bij ons een verzoek indienen voor extra bijstand (de extra inzet van mensen en/of middelen).
De afgelopen jaren is de wereld van crisisbeheersing behoorlijk veranderd. Door enkele landelijke crises ontstond de ambitie om de informatievoorziening en de coördinatie te verbeteren. Daarvoor is KCR2 (Knooppunt Coördinatie Regio’s-Rijk) ingesteld. Doel is om via een betere operationele informatiedeling de bovenregionale en landelijke coördinatie bij een crisis beter te laten verlopen. In KCR2 werken veiligheidsregio’s, het Rijk en crisispartners doorlopend samen. Het bestaande LOCC zal straks de basis vormen voor de nieuwe organisatie en een brug zijn tussen landelijke en regionale crisispartners. Zo maken we samen Nederland veiliger.
Medewerkers van het LOCC-KCR2 zijn ervaren professionals afkomstig van verschillende hulpdiensten en crisispartners zoals Politie, Brandweer, Defensie, GHOR, Veiligheidsregio, gemeenten, NCTV, en het RIVM. Het LOCC telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder één dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing.
De organisatie heeft een overzichtelijk besturingsmodel met vier domeinen. Elk domein wordt aangestuurd door een domeinmanager.
Deze functie van senior communicatieadviseur valt in het domein Support en flexibele capaciteit i.o. Dit domein ondersteunt de organisatie op de PIOFACH aandachtsgebieden maar ook in het primaire proces zoals bij projecten, beheer en relatiemanagement flexibele capaciteit en vakbekwaamheid van interne medewerkers en die van de flexibele capaciteit.
Als senior communicatieadviseur adviseert de kandidaat aan het management en geeft de kandidaat uitvoering aan communicatie voor de hele organisatie.
-
In KCR2 werken veiligheidsregio’s, het Rijk en crisispartners doorlopend samen. De crisispartners zijn onder andere Politie, Brandweer, Defensie, GHOR, Veiligheidsregio, gemeenten, NCTV, en het RIVM. Onze interne organisatie; deze telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder één dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing. En onze beheersorganisatie het Politiedienstencentrum.
-
– De kandidaat adviseert het management over (marketing) communicatieaanpak.
– De kandidaat organiseert en coördineert t.b.v. de nieuwe organisatie de implementatie van het strategische (marketing) communicatieplan.
– De kandidaat coördineert en ondersteunt de realisatie van communicatiemiddelen.
– De kandidaat signaleert knelpunten en informatiebehoeften.
– De kandidaat organiseert en coördineert evenementen en bijeenkomsten, samen met collega’s en eventueel externe professionals.
– De kandidaat adviseert over het gebruik van social media en beheert de social media van de organisatie.
– De kandidaat schrijft en redigeert teksten.
Dit ben jij
- De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering
van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en
geen ZZP’er / ondernemer - Migratie Door in te schrijven bevestigt u dat u bekend bent met de
voorgenomen overstap naar een intermediair model en de gevolgen die heeft
voor overeenkomsten met Opdrachtgever en stemt u daarvoor zover nodig en
mogelijk mee in - De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en
afgerond HBO-diploma op het gebied van communicatie of
marketingcommunicatie - De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als
senior communicatieadviseur - De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen
een overheidsorganisatie met 10k+ medewerkers - De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen
marketingactiviteiten zoals; het inzetten van marketingmiddelen, branding,
positionering e.d
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen crisisbeheersing
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen
rijksoverheid - De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als all-round
communicatieadviseur (zie verantwoordelijkheden)
-
– De kandidaat adviseert het management over (marketing) communicatieaanpak.
– De kandidaat organiseert en coördineert t.b.v. de nieuwe organisatie de implementatie van het strategische (marketing) communicatieplan.
– De kandidaat coördineert en ondersteunt de realisatie van communicatiemiddelen.
– De kandidaat signaleert knelpunten en informatiebehoeften.
– De kandidaat organiseert en coördineert evenementen en bijeenkomsten, samen met collega’s en eventueel externe professionals.
– De kandidaat adviseert over het gebruik van social media en beheert de social media van de organisatie.
– De kandidaat schrijft en redigeert teksten.

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.