Incident/changemanager
Gemeente Urk
- Uitzenden
- 04-08-2025
- Flevoland
- 18 uur

Dit ga je doen
Waar kom je te werken
Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist!
Als tijdelijke incident/changemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatie-voorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatiemanagement. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.
Opdrachtomschrijving voor de kandidaat:
Als incident/changemanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van rapportages. Je ontwikkelt KPI’s en diensten. Je ontwikkelt PDC en verwerkt dit in Topdesk. Je stuurt de teamleden en het management daarin aan. Je coördineert de changes en adviseert het management.
Kandidaatomschrijving
Eisen aan de kandidaat:
- Je hebt minimaal 3 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van incident- en changemanagement binnen een middelgrote organisatie.
- Kennis en ervaring om processen de definiëren binnen het IV en het IT domein.
- Ruime ervaring met het werken met Topdesk.
Competenties:
- Verbinder/uitdrager/teamspeler/servicegericht
- Proactieve houding (aanpak mentaliteit).
- Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).
- Plannen en organiseren.
- Communicatief vaardig.
- Resultaat –en servicegericht.
- Overtuigingskracht.
- Flexibel en stressbestendig.
Genoemde competenties in de kandidaat omschrijving worden door de opdrachtgever getoetst tijdens het interview.
Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten en gebruik van eigen smartphone.
De gemeente Urk stelt een laptop in bruikleen beschikbaar. Eventuele thuiswerkdagen worden niet meegenomen voor de berekening van de reis- en verblijfkosten.
Dit ben jij
- Opleiding – Je hebt succesvol een HBO opleiding afgerond, aantoonbaar door
diploma of relevante werkervaring - Je hebt minimaal 3 jaar recente inhoudelijke kennis en
ervaring op het gebied van incident- en changemanagement binnen een
middelgrote organisatie (>250 werkplekken). Toon. Referentie vereist - Topdesk – Je hebt ruime aantoonbare ervaring met het werken met Topdesk
- Je hebt op cv aantoonbare kennis en ervaring om processen
te definiëren binnen het IV en het IT domein
- Certificeringen – Bij voorkeur is de kandidaat in het bezit van ITIL v3 of
ITIL 4 Foundation certificering (bij voorkeur ook Practitioner of hoger) en
aanvullende certificeringen zoals PRINCE2, Agile, Lean IT, etc - Inzetbaarheid – De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor 18
uur per week inzetbaar - Aantoonbare werkervaring binnen de
(gemeentelijke)overheid - Werken op locatie – U bent bereid om op locatie bij de Gemeente Urk te
werken - Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring,
relevante kennis en de competenties
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.