Interim Teammanager Bedrijfsvoering
GR Jeugd en Wmo Midden-Holland
- Uitzenden
- 01-07-2026
- 24 uur

Dit ga je doen
Opdracht
Als interim teammanager geef je leiding aan het team Bedrijfsvoering, bestaande uit circa tien vaste collega’s en een aantal externen op het gebied van financiën, informatievoorziening, ondersteuning en toezicht. Je zorgt voor heldere sturing, afstemming en taakverdeling, bewaakt de voortgang en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van processen en samenwerking binnen het team en met de rest van de organisatie. Je werkt nauw samen met de concerncontroller, directie en externe partners zoals de gemeente Gouda. Daarnaast heb je als opdracht om het team verder te versterken door de werving en selectie van nieuwe vaste medewerkers op te pakken en mee te bouwen aan een stabiele personele bezetting.
Je bent verantwoordelijk voor:
- Dagelijkse aansturing van het team en het ondersteunen van de medewerkers in hun ontwikkeling;
- Het bewaken van de kwaliteit en voortgang van de bedrijfsvoeringstaken, zoals P&C, financieel beheer en informatievoorziening;
- Het verbinden van de uitvoering met strategische ontwikkelingen binnen de GR;
- Het signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen;
- Het bewaken van de uitvoering van de afgesproken dienstverleningsopdrachten (DVO’s) met gemeente Gouda en het tijdig signaleren van knelpunten of bijsturingsbehoefte;
- Het borgen van samenhang en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsvoeringstaken en het versterken van de interne dienstverlening.
Dit ben jij
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen een
gemeentelijke of GR-omgeving - Uiterlijk beschikbaar per juli 2025 voor gemiddeld 24 uur per week
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met financiën, planning & control
en bedrijfsvoeringsvraagstukken in een politiek bestuurlijke omgeving
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen het domein
bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke of GR-omgeving - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met P&C, financieel beheer,
informatievoorziening (data-/businesanalyse) en beheer DVO’s, benoem
duidelijk waar dit is opgedaan - Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en
beheersing en verbetertrajecten, licht - Benoem minimaal 1 referentie opdracht met daarin de uitdaging, het behaalde
resultaat en de gebruikte methodiek
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.