Interim Teammanager Bedrijfsvoering

GR Jeugd en Wmo Midden-Holland

  • Uitzenden
  • 01-07-2026
  • 24 uur
GR Jeugd en Wmo Midden-Holland
6 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht 
Als interim teammanager geef je leiding aan het team Bedrijfsvoering, bestaande uit circa tien vaste collega’s en een aantal externen op het gebied van financiën, informatievoorziening, ondersteuning en toezicht. Je zorgt voor heldere sturing, afstemming en taakverdeling, bewaakt de voortgang en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van processen en samenwerking binnen het team en met de rest van de organisatie. Je werkt nauw samen met de concerncontroller, directie en externe partners zoals de gemeente Gouda. Daarnaast heb je als opdracht om het team verder te versterken door de werving en selectie van nieuwe vaste medewerkers op te pakken en mee te bouwen aan een stabiele personele bezetting.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Dagelijkse aansturing van het team en het ondersteunen van de medewerkers in hun ontwikkeling;
  • Het bewaken van de kwaliteit en voortgang van de bedrijfsvoeringstaken, zoals P&C, financieel beheer en informatievoorziening;
  • Het verbinden van de uitvoering met strategische ontwikkelingen binnen de GR;
  • Het signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen;
  • Het bewaken van de uitvoering van de afgesproken dienstverleningsopdrachten (DVO’s) met gemeente Gouda en het tijdig signaleren van knelpunten of bijsturingsbehoefte;
  • Het borgen van samenhang en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsvoeringstaken en het versterken van de interne dienstverlening.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen een
    gemeentelijke of GR-omgeving
  • Uiterlijk beschikbaar per juli 2025 voor gemiddeld 24 uur per week
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met financiën, planning & control
    en bedrijfsvoeringsvraagstukken in een politiek bestuurlijke omgeving
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen het domein
    bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke of GR-omgeving
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met P&C, financieel beheer,
    informatievoorziening (data-/businesanalyse) en beheer DVO’s, benoem
    duidelijk waar dit is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en
    beheersing en verbetertrajecten, licht
  • Benoem minimaal 1 referentie opdracht met daarin de uitdaging, het behaalde
    resultaat en de gebruikte methodiek

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback