Informatiespecialist

Gemeente Amsterdam

  • Uitzenden
  • 01-09-2025
  • 32 uur
Gemeente Amsterdam
6 maanden
HBO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
In de functie van informatiespecialist technisch tekenwerk/BIM bij de directie Gemeentelijk Vastgoed draag je zorg voor het beheren van 2Dgebouwtekeningen en BIM-modellen.
Gemeentelijk Vastgoed stapt over naar een beter beheersysteem van de technische tekeningen. Daarnaast wordt BIM steeds vaker ingezet voor de gemeentelijke panden. Jij helpt in jouw rol bij deze overstap. De stad ziet zich geconfronteerd met meerdere nieuwe grote en ingrijpende opgaven zoals de energietransitie, klimaatadaptatie, circulariteit, mobiliteit, biodiversiteit en digitalisering. We zijn daarom op zoek naar een informatiespecialist die zich herkend in deze integrale aanpak. Er wordt binnen het cluster Ruimte en Economie volop ingezet op innovatie. Omdat we zowel 2D tekeningen als BIM modellen beheren zoeken we een informatiespecialist die naast 2D tekenapplicaties zoals Autocad en/of Microstation ook kennis heeft van het BIM proces en BIM-modellen. Samen met jouw collega’s werk je aan innovatie en doorontwikkeling van het ontwerp- en tekenwerk.

Werkzaamheden
● Je zorgt er voor dat alle collega’s en externe partijen eenvoudig over tekeningen en panddata kunnen beschikken;
● Je zorgt voor een adequate afhandeling van tekeningen die ingeleverd/aangeleverd zijn bij het loket;
● Je onderhoudt contacten met collega’s, architecten en leveranciers;
● De collega’s van Gemeentelijk Vastgoed kunnen bij jou terecht voor vragen en hulp;
● Je toetst tekeningen en modellen op kwaliteit;
● Je verricht kwaliteitschecks op basis van de BIM-requirements en clash controles;
● Je wisselt modellen uit met de andere ontwerpteamleden;
● Met je directe collega’s bespreek je ideeën om het proces te verbeteren.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    werkervaring met het ordenen, verwerken en beheren van technische
    tekeningen, BIM modellen en panddata.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol als Tekenaar/modelleur.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    werkervaring met circulair bouwen, materialenpaspoorten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    werkervaring met Revit, Construction Cloud en andere Autodesk applicatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    werkervaring met het werken met CADsoftware (AutoCad, Microstation).
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
    een hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis
    van en ervaring met archiefrichtlijnen en relevante wetgeving
    informatiebeheer.
  • De aangeboden kandidaat heeft praktijkervaring met
    informatiemanagement bij diverse projectmanagementmethodes zoals IPM,
    Prince2 of AgilePM. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken
    uit het cv

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback