(startend) stedenbouwkundig adviseur (met oog voor landschap en groen).

Gemeente Westerkwartier

  • Uitzenden
  • 01-10-2025
  • 24 uur
Gemeente Westerkwartier
11 maanden
HBO - WO
Nog 37 dagen

Dit ga je doen

Het ontwerpatelier van de gemeente Westerkwartier zoekt versterking in de vorm van een breed inzetbare ruimtelijk ontwerper met affiniteit voor landschap, stedenbouw en binnenstedelijk groen. De kandidaat ondersteunt de vier adviseurs (landschapshistorie, stedenbouw en binnenstedelijk groen) in hun dagelijkse werkzaamheden en voert daarnaast een zelfstandig vooronderzoek uit naar de ruimtelijke kwaliteiten in dorpen.

De werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit:

  • Het uitvoeren van ruimtelijke analyses op het gebied van landschap, stedenbouw en binnenstedelijke groenvoorzieningen;
  • Het maken van visualisaties, schetsen en kaarten (bijv. In Illustrator, InDesign of vergelijkbare programma's)
  • Het opstellen van korte rapportages en samenvattingen per (selectie van) dorpen voor de vooranalyses;
  • Het signaleren van kansen en knelpunten in de ruimtelijke kwaliteit (van o.a. dorpsuitbreidingen)
  • Het formuleren van ontwerpuitgangspunten en aanbevelingen voor vervolgtrajecten

Het adviseren van beleidsmedewerkers, vergunningverleners en ruimtelijk ordenaars over ruimtelijke inpassing, landschappelijke kwaliteit en groenstructuren.  

Kandidaatomschrijving

Gewenste vaardigheden

·         Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk

·         Analytisch sterk en in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden

·         Visueel ingesteld en nauwkeuring in het maken van kaarten, schetsen en adviezen

·         Proactief, zelfstandig en resultaatgericht

·         In staat om samen te werken met verschillende disciplines en belangen.

  • Je beschikt over de kerncompetenties: verantwoordelijk, verbinding en wendbaar.

Persoonlijkheidskenmerken

Creatief, gestructureerd, betrokken, flexibel, oplossingsgericht, leergiering en nieuwsgierig. 

Dit ben jij

  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding in een relevant vakgebied zoals
    landschapsgeschiedenis, stedenbouw, planologie, geografie of vergelijkbaar.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met teken- en kaartsoftware (zoals Illustrator,
    InDesign of vergelijkbaar). –
  • Liefst 16 uur per week op kantoor kunnen zijn, minimaal 8. –
  • Uiterlijk op 1 oktober kunnen beginnen. –
  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins
    aantoonbaar “dichtbij” waar het gebeurt en flexibel in aanwezigheid ook in
    de avonduren i.v.m. inwoners. –
  • Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van
    toepassing (zie bijlage). –
  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat
    de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau. –
  • Motivatiebrief – Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd.
    Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt
    beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De wijze waarop de
    kandidaat zich schriftelijk presenteert en ingaat op het kunnen volbrengen
    van de opdracht. Goede schriftelijke vaardigheden (advisering, rapportages,
    samenvattingen, aanbevelingen)
  • Ervaring/ kwaliteit en potentie van de persoon.. – Aantoonbare affiniteit met ten minste één van de
    volgende vakgebieden: landschap, stedenbouw of (binnenstedelijk) groen Is
    analytisch en kan ruimtelijke informatie visualiseren
  • Mate van het bieden van achtervang vanuit het bureau waarvoor de medewerker
    werkzaam is. Bij complexe of juist eenvoudige ontwerpwerkzaamheden of bij
    ziekte: is er een achtervangmogelijk vanuit het bureau in te schakelen? –
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De
    wijze waarop de kandidaat zich schriftelijk presenteert en ingaat op het
    kunnen volbrengen van de opdracht. Goede schriftelijke vaardigheden
    (advisering, rapportages, samenvattingen, aanbevelingen)
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. De wijze waarop de kandidaat zich schriftelijk
    presenteert en ingaat op het kunnen volbrengen van de opdracht. Goede
    schriftelijke vaardigheden (advisering, rapportages, samenvattingen,
    aanbevelingen)

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback