Communicatiemedewerker

SURF

  • Uitzenden
  • 01-09-2025
  • 32 uur
SURF
3 maanden
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving:

We zijn op zoek naar een communicatiemedewerker die het belangrijk en/of leuk vindt dat iedereen binnen het onderwijs veilig en eenvoudig kan inloggen op onlineapplicaties. Daarbij zoeken we iemand die de opgestelde communicatiestrategie van eduID in de praktijk kan brengen.

Communicatiemedewerker eduID
Ben jij die communicatiemedewerker die het belangrijk vindt dat iedereen binnen het onderwijs veilig en eenvoudig kan inloggen op onlineapplicaties? En heb je affiniteit met de onderwijs- en onderzoekssector? Dan is deze tijdelijke opdracht iets voor jou.

SURF: een innovatieve organisatie die er maatschappelijk toe doet
SURF is een coöperatieve vereniging van Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen waarin de leden hun krachten bundelen. Binnen SURF werken universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, umc’s en onderzoeksinstellingen samen om de best mogelijke digitale diensten in te kopen of te ontwikkelen en om kennisdeling te stimuleren door steeds te blijven innoveren. Werken bij SURF betekent werken in een innovatieve organisatie met een uitstekende reputatie; een organisatie die internationaal vooroploopt en er maatschappelijk toe doet.

Je gaat werken in het team eduID dat onderdeel is van het team Trust & Identity. Dit team biedt verschillende diensten waarmee iedereen binnen onderwijs en onderzoek veilig en gemakkelijk toegang krijgt tot de juiste systemen en online diensten. Het eduID-team ontwikkelt deze dienst en ondersteunt de leden (deels) bij het implementeren van deze nieuwe onderwijsidentiteit. Zie voor meer informatie over eduID: https://www.surf.nl/diensten/eduid 

Wat houdt de functie in?
We zijn op zoek naar een gedreven communicatiemedewerker die het eduID-team komt versterken om de uitrol en adoptie van de nieuwe digitale onderwijsidentiteit, eduID, succesvol te versterken in het onderwijs (mbo, hbo en wo). In deze rol ben je met name verantwoordelijk voor het uitvoeren, doorontwikkelen en coördineren van een strategisch communicatieplan. Daarnaast pak je ook (urgent) lopende communicatie op. Je gaat werken in het team eduID dat onderdeel is van het team Trust & Identity van SURF. Dit doe je in afstemming met de adoptiemanager eduID, communicatieadviseur van de afdeling communicatie van SURF en de communicatieadviseur van het programma Digitale sectorvoorzieningen van Npuls.

Wat ga je precies doen?
– Schrijven van verschillende communicatieuitingen van eduID, varierend van praktijkverhalen en best practices tot het verbeteren van bestaande technische teksten op bestaande kanalen.
– Begeleiden van contentprocessen met bijvoorbeeld zowel externe vormgevers als interne stakeholders.
– Communicatieve begeleiding bij evenementen, zowel fysiek als online. (Organiseren van webinars, workshops, webinars en evenementen).
– Uitvoeren en doorontwikkelen van een strategisch marketing- en communicatieplan voor de uitrol van eduID, die momenteel al beschikbaar is.
– Iteratief samenwerken met adoptiemanagers en (technische) productmanagers om de voordelen en de toegevoegde waarde van eduID bij de juiste doelgroepen binnen onderwijsinstellingen te communiceren.
– Afstemmen en rapporteren over de voortgang van genomen communicatieactiviteiten resultaten aan het eduID-team en het team Coöperatie Communicatie waar deze opdracht organisatorisch onder valt.

Gevraagd Profiel:

We zoeken een zelfstandige, communicatiemedewerker die goed is in het vertalen van (technisch) complexe materie naar een passende boodschap voor de verschillende doelgroepen. Je kan goed zelfstandig werken en schakelt waar nodig met collega’s en doelgroepen. Je bent proactief, komt zelf met voorstellen over hoe je de bestaande communicatie van eduID verbeterd kan worden en neemt daarbij ook verantwoordelijkheid voor de uitvoering en coördinatie ervan. Ook ben je creatief in het bedenken en uitwerken van de beste manier om onze leden en hun eindgebruikers te informeren en te betrekken bij het uitrollen en het implementeren van eduID en voert dat ook zelf uit, waar nodig samen met collega’s van de afdeling Trust & Identity, Communicatie en Npuls.

Procedure:

  • Aanbieden kan tot donderdag 24 juli 09:00 uur
  • Terugkoppeling verwacht op woensdag 30 juli
  • Gesprekken: 1e gesprek in de week van ma 4 augustus 2025 en 2e gesprek in de week van ma 11 augustus 2025

Let op!

  • Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden;
  • Alleen CV's in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen;
  • Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden;
  • Tarief dient inclusief alle kosten te zijn, maar exclusief BTW;
  • Elke leverancier en/of ZZP'er dient in bezit te zijn van een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering;
  • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.

CV's dienen voorzien te zijn van:

  • Korte motivatie;
  • Beschikbaarheid;
  • Mogelijke startdatum;
  • Geplande vakanties in de komende 3 maanden.

Inhuurconstructie en Voorkeuren Opdrachtgever

  • De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst zonder tussenkomst van een bureau;
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

HUIDIGE ROL IS NIET GESCHIKT VOOR ZZP'ERS

Dit ben jij

  • We zoeken een zelfstandige, communicatiemedewerker die goed is in het
    vertalen van (technisch) complexe materie naar een passende boodschap voor
    de verschillende doelgroepen. Je kan goed zelfstandig werken en schakelt
    waar nodig met collega’s en doelgroepen. Je bent proactief, komt zelf met
    voorstellen over hoe je de bestaande communicatie van eduID verbeterd kan
    worden en neemt daarbij ook verantwoordelijkheid voor de uitvoering en
    coördinatie ervan. Ook ben je creatief in het bedenken en uitwerken van de
    beste manier om onze leden en hun eindgebruikers te informeren en te
    betrekken bij het uitrollen en het implementeren van eduID en voert dat ook
    zelf uit, waar nodig samen met collega’s van de afdeling Trust & Identity,
    Communicatie en Npuls
  • Procedure:Aanbieden kan tot donderdag 24 juli 09:00 uur
  • Terugkoppeling verwacht op woensdag 30 juli
  • Gesprekken:1e gesprek in de week van ma 4 augustus 2025 en 2e gesprek in de
    week van ma 11 augustus 2025Let op!Bij voldoende aanbiedingen kan de
    werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden
  • Alleen CV's in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen
  • Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden
  • Tarief dient inclusief alle kosten te zijn, maar exclusief BTW
  • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.CV's dienen voorzien te
    zijn van:Korte motivatie
  • Beschikbaarheid
  • Mogelijke startdatum
  • Geplande vakanties in de komende 3 maanden.Inhuurconstructie en Voorkeuren
    OpdrachtgeverDe klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort
    mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst zonder
    tussenkomst van een bureau
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau
    voor te stellen.HUIDIGE ROL ISNIETGESCHIKT VOOR ZZP'ERS

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback