Juridisch consulent

Gemeente Montfoort

  • Uitzenden
  • 01-09-2025
  • 18 uur
Gemeente Montfoort
€3.602 — €5.313 / maand
6 maanden
HBO - WO
Gesloten

Dit ga je doen

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Je komt te werken naast collega juridische medewerkers die aanspreekpunt zijn voor diverse juridische kwesties in de breedste zin van het woord. Je adviseert bestuur en collega’s in de organisatie over besluiten die zij voorbereiden of bij juridische vraagstukken die zij hebben. Je verzorgt de juridische toets van gemeentelijk beleid, signaleert belangrijke wijzigingen in Wet- en regelgeving en zorgt voor kennisoverdracht/implementatie hiervan binnen de organisatie.

Verder kunnen de volgende werkzaamheden aan jou worden toebedeeld:
– Mede-secretarisschap van de commissie bezwaarschriften.
– Adviseren, opstellen en laten uitvoeren van besluiten in het kader van Openbare orde, de APV en de wet Bibob.
– Behandelen en afhandelen van aansprakelijkstellingen.
– Opstellen van diverse soorten overeenkomsten en modelcontracten;
– Afhandelen van verzoeken in het kader van de Wet Open Overheid (Woo);
– Controleren van officiële overheidspublicaties;
– Juridische advisering van en ondersteuning aan collega’s van de diverse teams
– In voorkomende gevallen het in rechte vertegenwoordigen van de gemeente.

Deze werkzaamheden worden in goed overleg onder de juridische collega’s verdeeld.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    juridisch consulent binnen een overheidsinstelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als bezwaarschriften secretaris in
    de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van Woo
    verzoeken in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    juridisch consulent binnen een overheidsinstelling
  • Kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen per week fysiek op kantoor van
    gemeente Montfoort te werken (licht)
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij
    opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback