Projectmanager merkimplementatie / Communicatiestrateeg
Gemeente 's-Hertogenbosch
- Uitzenden
- 01-11-2025
- 36 uur


Dit ga je doen
De kandidaat wordt onderdeel van de afdeling Communicatie. Het betreft een tijdelijke functie voor een lopend project rondom de nieuwe merkstrategie van gemeente ‘s-Hertogenbosch. Als projectmanager merkimplementatie speelt de kandidaat een centrale rol in het implementeren en vertalen van de nieuwe merkstrategie in de organisatie, samen met het projectteam, waarin de kandidaat vooral nauw samenwerkt met onze employer brand specialist. De kandidaat is verantwoordelijk voor het aansturen van het implementatieproces en het betrekken van stakeholders.
Daarnaast kan de kandidaat de merkstrategie vertalen naar een content- en kanalenstrategie en adviseert communicatie collega’s ad-hoc bij lopende projecten op de inzet en doorvertaling van de merkstrategie in communicatiemiddelen.
Werkzaamheden:
- De kandidaat bewaakt en coördineert het implementatieproces van de nieuwe merkstrategie, inclusief stakeholdermanagement. De kandidaat ziet wat nodig is om hier handen en voeten aan te geven.
- De kandidaat voert de implementatie ook stap voor stap uit met het projectteam. En maakt waar nodig interne integratieplannen of presentaties. De kandidaat begrijpt daarin de kunst van veel zeggen met weinig woorden.
- De kandidaat ontwikkelt en levert ondersteunende middelen zoals toolkits, formats en contentrichtlijnen.
- De kandidaat vertaalt de merkstrategie naar communicatiebeleid, contentstrategie en mediaplannen en adviseert daarin de communicatie collega’s.
Verantwoordelijkheden:
- De kandidaat zorgt voor een gedragen merkimplementatie.
- De kandidaat stimuleert merkbewustzijn en ondersteunt collega’s in lijn met de strategische koers.
- De kandidaat bewaakt de samenhang tussen merkidentiteit, content en kanaalstrategie.
Kandidaatomschrijving
We zoeken een kandidaat met minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, die aantoonbare ervaring heeft met het implementeren van merkstrategieën en het ontwikkelen van communicatie- en contentstrategieën. De ideale kandidaat is hands-on ingesteld, weet snel te schakelen in een dynamische omgeving en overtuigt met een vriendelijke, maar doeltreffende aanpak.
Dit ben jij
- De kandidaat is in het bezit van een Hbo-diploma.
- De kandidaat heeft organisatie- en stakeholdersensitiviteit, voelt goed aan
hoe de organisatie werkt, weet waar weerstand kan zitten en hoe
verschillende belangen verbonden kunnen worden. Bovenstaande competenties
zijn minimum eisen en worden getoetst bij de kandidaten die worden
uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Blijkt dat de kandidaat niet
voldoet aan deze competenties dan wordt deze uitgesloten van gunning - De kandidaat weet voortgang te realiseren en collega’s te enthousiasmeren.
De kandidaat heeft een verbindende persoonlijkheid en een hands-on
mentaliteit, kan snel schakelen en is overtuigend op een vriendelijke
manier. Bovenstaande competenties zijn minimum eisen en worden getoetst bij
de kandidaten die worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Blijkt
dat de kandidaat niet voldoet aan deze competenties dan wordt deze
uitgesloten van gunning - Aanwezigheid werklocatie – De kandidaat dient minimaal drie dagen op de
werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren. Als op een
later moment blijkt dat de kandidaat niet aan deze eis kan voldoen, wordt
de kandidaat alsnog uitgesloten van gunning - UEA (voorheen Eigen Verklaring) – De kandidaat aan wie de opdracht
voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform
Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen.
Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan
de volgende kandidaat in rang
- De kandidaat heeft een afgeronde Hbo-diploma richting communicatie /
marketing / branding. - De kandidaat heeft relevante werkervaring bij (semi)overheid of grote
bedrijven met veel stakeholders. - De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring bij organisaties
met de implementatie van merkstrategie. - De kandidaat heeft recente werkervaring in vergelijkbare rollen/functies in
het ontwikkelen van communicatie- en contentstrategieën.. Indien - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met
de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere
zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de
gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het
beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat
(competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek
is onderdeel van de beoordeling

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.