Projectleider Herontwerp Reinigingsrecht

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam
11 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
Het college van B&W heeft de ambitie om de pakkans bij overtredingen door ondernemers op misbruik van de huishoudelijke inzamelvoorzieningen te vergroten. Ondernemers kunnen gebruik maken van de huishoudelijke  afvalinzamelvoorzieningen als ze niet meer dan negen zakken afval hebben, ze betalen dan Reinigingsrecht. In de praktijk wordt daar misbruik van gemaakt en is de kans om beboet te worden zeer klein. Om de pakkans te vergroten zijn een  aantal maatregelen bedacht, één daarvan is het herontwerp van het proces Reinigingsrecht. Hiervoor is een plan van aanpak en een projectgroep beschikbaar.

De werkwijze is volgens de agile methodiek, een agile coach begeleidt de projectgroep. We zoeken een projectleider om het plan van aanpak uit te voeren. Tevens ben je de linking pin naar de stuurgroep en informeer je deze stuurgroep ook over de voortgang van de overige maatregelen; het uitbreiden van de functie van reinigingsrechtinspecteur met de rol van toezichthouder en het implementeren van een last onder dwangsom (LOD) bij het niet overhandigen van een contract bij navraag door de toezichthouder.

Jij ondersteunt het projectteam bij het halen van de volgende doelstellingen: opstellen van het beleidskader voor het reinigingsrecht, ieder bedrijf heeft daarbij een passend contract en het proces van toezicht en handhaving is efficiënt en  effectief. Jij fungeert daarbij als de linking pin naar de stuurgroep. Dé kans om jouw ervaring en expertise in te zetten op het gebied van het leiden van een project waarin samenwerken voorop staat. Samen met een ambitieus, collegiaal en gemotiveerd team zet je je in voor het behalen van de gemaakte doelstellingen van het team en bedrijfsonderdeel.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar
    ervaring met het leiden van projecten waar samenwerking essentieel is.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar
    ervaring met het schrijven van (bestuurlijke) stukken.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar
    ervaring met samenwerking in groepen en het in gang zetten van verandering
    en ontwikkeling.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar
    ervaring met agile werken.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met met
    datagestuurd werken.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken
    binnen een grote overheidsorganisatie.

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback