Juridisch Adviseur Omgevingsrecht

Gemeente Krimpenerwaard

€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
WO
Gesloten

Dit ga je doen

Ben jij een juridisch expert met passie voor het ruimtelijk domein? Met een scherp oog voor bestuurlijke verhoudingen? Wil jij jouw expertise inzetten voor een gemeente die volop in ontwikkeling is en waar samenwerking centraal staat? Dan is deze functie bij de gemeente Krimpenerwaard iets voor jou!

Over het team

Team Juridische Zaken is onderdeel van het Domein Bedrijfsvoering en bestaat uit 16 fte, verdeeld over juristen met diverse specialisaties, inkoopadviseurs, schadebehandelaars en administratieve ondersteuning. Het team werkt nauw samen met collega’s uit andere teams en zijn een belangrijke schakel in het waarborgen van rechtmatigheid en bestuurlijke kwaliteit. Met het team werk je op maandag en donderdag gezamenlijk op locatie.

Wat ga je doen?

Als jurist omgevingsrecht ben je verantwoordelijk voor de juridische advisering binnen het fysieke domein. Je:

•Adviseert over complexe vraagstukken op het gebied van ruimtelijke ordening, bouwen, milieu, natuur en de Omgevingswet;

•Adviseert gevraagd en ongevraagd op verzoek van de vakafdelingen over vergunningaanvragen en handhavingszaken (juridisch en strategisch);

•Vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures bij de rechtbank en de Raad van State;

•Volgt ontwikkelingen in wet- en regelgeving en vertaalt deze naar de gemeentelijke praktijk;

•Werkt nauw samen met collega’s van het team VTH, het team ARO en team Verkeer;

•Spart en overlegt over dossiers met je directe collega’s uit de sectie fysieke leefomgeving van het team Juridische Zaken.

Dit ben jij

Wie zoeken wij?

Je bent analytisch sterk, hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en weet juridische kaders praktisch toe te passen. Daarnaast beschik je over:

•Een afgeronde wo-opleiding Nederlands recht, bij voorkeur met specialisatie staats- en bestuursrecht

•Minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen of met een gemeentelijke organisatie;

•Gedegen kennis van de Omgevingswet en aanverwante regelgeving;

•Kennis van APV-vergunningen is een pré;

•Ervaring met juridische advisering in het fysieke domein;

•Goede communicatieve vaardigheden en een oplossingsgerichte instelling;

• Affiniteit met het functioneren van een politiek-bestuurlijke organisatie;

Wat bieden wij jou?

•Een verantwoordelijke functie met maatschappelijke impact;

•Een deskundig en betrokken team waarin samenwerking centraal staat;

•Flexibele werktijden met de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback