Informatieregisseur Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost

Gemeente 's-Hertogenbosch

Gemeente ‘s-Hertogenbosch
11 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost (ZVH BNO) is een regionaal samenwerkingsverband van 10 gemeenten, justitie- en zorgpartners. Het Zorg- en Veiligheidshuis is gericht op het voorkomen en verminderen van (ernstige) overlast, geweld, criminaliteit en maatschappelijke onrust én het bieden van perspectief aan burgers op een zo volwaardig mogelijke participatie in de samenleving.  

Wanneer er sprake is van complexe problematiek en de reguliere inzet van professionals binnen de eigen keten niet meer werkt, kunnen professionals een beroep doen op het ZVH. Zorg- en veiligheidspartners werken, onder eenduidige procesregie van de procesregisseurs aan complexe domein overstijgende zorg- en veiligheidsproblemen. Het ZVH pakt daarom juist díe casussen op waarin de verbinding tussen zorg- en strafrechtketen én interventies vanuit de gemeente voorwaarde is voor een succesvolle, duurzame aanpak van (potentieel) crimineel en overlastgevend gedrag.

Het ZVH heeft drie taken:
1. Regiefunctie: het faciliteren en regisseren van casus overleggen waar complexe casuïstiek wordt besproken.
2. Adviesfunctie: het functioneren als expertisecentrum voor multidisciplinaire zorg- en veiligheidsproblematiek en   vraagbaak voor ketenpartners en professionals.
3. Signaalfunctie: het signaleren van relevante trends en ontwikkelingen en (strategisch) adviseren van bestuurders en sleutelpartners.

Omdat dit goed te laten verlopen heeft het team verder ondersteuning nodig, zodat er procesregisseurs worden ondersteund. De taken van een informatieregisseur bestaan uit:

  • Casusbeoordeling: Komt er een casus binnen, dan bespreekt de informatieregiseur de casus met de collega’s. Samen wordt bepaald of deze voldoet aan de criteria van het Zorg- en Veiligheidshuis.
  • Regie voeren: Wordt een casus aangenomen, dan voert de informatieregiseur samen met de procesregisseur de regie over het gehele operationele proces. De informatieregiseur verzamelt informatie bij diverse partners en stelt een breed, integraal beeld op van de casus.
  • Samenwerking stimuleren: De informatieregiseur stimuleert de onderlinge samenwerking van de betrokken partners, zodat ze samen tot een integraal beeld en plan komen en een gedragen plan van aanpak komen. Vervolgens coördineert de informatieregiseur de uitvoering van dat plan. De informatieregiseurjaagt aan, remt af en escaleert indien nodig.
  • Privacy waarborgen: De informatieregiseur borgt tijdens het hele werkproces de privacy van de betrokken personen en ziet toe op de rechtmatige uitwisseling van persoonsgegevens. Alle gegevens en processtappen legt de informatieregiseur goed vast zodat de dossiervorming altijd op orde is.
  • Advies: De informatieregiseur adviseert professionals die wordt benaderd. Het kan gaan om het meedenken in een casus, maar ook het adviseren van een aanpak of betrekken van expertise.

Kandidaatomschrijving

  • De kandidaat weet van aanpakken en afstemmen.
  • De kandidaat vindt het leuk om bij te dragen aan het in beeld brengen van complexe cassusen en dit af te stemmen met de procesregisseur.
  • De kandidaat werkt gestructureerd, is analytisch, ziet logische verbanden en weet op een open en objectieve manier vragen te stellen aan de partners.
  • De kandidaat is in staat om meerdere invalshoeken te kunnen overzien en te beschrijven.
  • De kandidaat kan informatie op een beeldende manier verwerken en heeft goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.

Dit ben jij

  • De kandidaat is in het bezit van een Hbo-diploma.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen het zorg
    en/of het veiligheidsdomein.
  • De kandidaat heeft ruime werkervaring met inhoudelijke verslaglegging.
  • De kandidaat heeft actuele kennis van het zorg- en/of veiligheidsdomein.
  • De kandidaat is communicatief sterk, zelfstandig, werkt goed samen, kan de
    onafhankelijkheid van het ZVH waarborgen. De kandidaat heeft affiniteit met
    complexe problematiek van de doelgroep. De kandidaat heeft affiniteit met
    complexe samenwerkingsverbanden. Bovenstaande competenties zijn minimum
    eisen en worden getoetst bij de kandidaten die worden uitgenodigd voor een
    persoonlijk gesprek. Blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan deze
    competenties dan wordt deze uitgesloten van gunning
  • Aanwezigheid werklocatie – De kandidaat dient bij start alle werkdagen op
    de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren. In
    overleg en op termijn dient de kandidaat minimaal 50% van de werkdagen op
    de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren
  • UEA (voorheen Eigen Verklaring) – Het bureau / ZZP'er aan wie de opdracht
    voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform
    Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen.
    Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan
    de volgende kandidaat in rang
  • De kandidaat heeft een Hbo-diploma richting social work of integrale
    veiligheidskunde.
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken (in of met) een
    samenwerkingsverband, kennis van privacywetgeving WGS.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De
    kandidaat is communicatief sterk, zelfstandig, werkt goed samen, kan de
    onafhankelijkheid van het ZVH waarborgen. De kandidaat heeft affiniteit met
    complexe problematiek van de doelgroep. De kandidaat heeft affiniteit met
    complexe samenwerkingsverbanden. Bovenstaande competenties zijn minimum
    eisen en worden getoetst bij de kandidaten die worden uitgenodigd voor een
    persoonlijk gesprek. Blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan deze
    competenties dan wordt deze uitgesloten van gunning

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback