Adviseur CISO office (senior/medior)

Kadaster

Kadaster
€6.083 — €7.538 / maand
8 maanden
HBO - WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht

Het Kadaster is actief bezig haar informatiebeveiliging verder te professionaliseren. Zij doet dat door in te zetten op zowel de inhoudelijke lijnen als de doorontwikkeling van de organisatievolwassenheid. Denk daarbij aan de uitrol van awareness programma’s gericht op gedragsverandering (dus niet alleen een tool implementeren), het effectiever maken van diverse instrumentaria rondom risicomanagement en besluitvorming (zoals het BIA proces), het versterken van de werking van het ISMS en het inrichten van bedrijfscontinuïteit vanuit de processen en alle daarbij behorende factoren (dus niet alleen vanuit IT-perspectief).

Voor deze activiteiten is het CISO office verantwoordelijk. Het CISO office bestaat uit de CISO, plv CISO, twee senior en twee medior adviseurs. Voor de verdere professionalisering zoekt het CISO office één senior/medior adviseur informatiebeveiliging die enerzijds vormgeeft aan de realisatie van genoemde initiatieven en anderzijds meedenkt over de inrichting en implementatie daarvan.

Het Kadaster zoekt één senior/medior professionals met minimaal 8 jaar relevante werkervaring in het vakgebied, waarbij de werkervaring breder is dan alleen technische informatiebeveiliging. De beoogde collega heeft ervaring met organisatieverandering en begrijpt hoe dit in de praktijk werkt. Het Kadaster zoekt een adviseur die vanuit een breder perspectief kijkt en compliance ziet als het effect van wat we doen en niet het doel. Ook is de collega in staat om binnen de organisatie samen te werken met disciplines als recordsmanagement en privacy en bij te dragen aan een verdere integratie van informatiebeveiliging binnen onze processen.

De opdracht dient vervult te worden door één medewerker, dus geen duo constructie.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Riskmanagement;
  • BIA’s;
  • ISO27001, BIO en NIS2;
  • Workshops;
  • Audits;
  • Reviews. 

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Actief bijdrage van het ontwikkelen van nieuwe werkwijzen en technieken, zoals BIA's en CSA's;
  • Voorbereiden, houden en uitwerken van workshops o.a. BCM in continuïteitsplannen;
  • Ondersteunen van de senior adviseurs bij lopende trajecten en uitwerken deelresultaten;
  • Zelfstandig voeren van gesprekken in de organisatie over informatiebeveiliging;
  • Uitvoeren BIA’s en zo nodig bijstellen instrumentarium;
  • Uitvoeren van gap analyses;
  • Documenteren van bevindingen en resultaten en bewaken voortgang implementatie.

Dit ben jij

  • Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan
    voldoet. 1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst
    af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de
    inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let
    wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een
    (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de
    inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde
    gelegd
  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring binnen informatiebeveiliging
  • HBO/WO werk- en denkniveau (aan te tonen met relevante werkervaring of
    diploma’s
  • Relevant WO diploma en minimaal de werkervaring uit eis 4
  • Relevant HBO diploma, met aanvullend 4 jaar extra relevante werkervaring –
    dus totaal 12 jaar (8 jaar eis 4 en 4 jaar extra) – waaruit het niveau
    blijkt in CV te zijn onderbouwen
  • Ervaring met organisatieverandering (bijvoorbeeld door actief betrokken te
    zijn geweest bij minimaal twee verandertrajecten)
  • Ervaring met BIA’s, DPIA’s en ISMS (in CV aantonen dat deze uitgevoerd zijn
    en dat er ervaring is met het herzien van instrumentarium, twee trajecten
    specifiek benoemen)
  • Bekendheid met relevante normen zoals ISO 27001 en de BIO (aan te tonen
    doordat deze normen in de werkervaring doorlopend zijn meegenomen, minimaal
    drie trajecten specifiek benoemen)
  • Ervaring met het documenteren van resultaten van de werkzaamheden en deze
    ontsluiten voor de organisatie (aan te tonen door minimaal twee voorbeelden
    in CV)
  • Kunnen werken op diverse onderwerpen tegelijk en daarin het overzicht
    behouden (aan te tonen in CV met minimaal twee jaar ervaring hierin met
    diversiteit aan werkzaamheden en eigen rol)
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • Per gevraagde gunningscriteria moet. Het is dus
    onvoldoende om simpel te stellen dat er ervaring is met een bepaald
    onderwerp. 12. Uw beschrijving m.b.t. werkervaring Risicomanagement
    (flexibel kunnen toepassen van verschillende werkwijzen en kunnen afstemmen
    op de context uitgaande van open methoden zonder te leunen op best
    practices) (max. 20 punten)

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback