Senior adviseur grondzaken

Gemeente Arnhem

Gemeente Arnhem
€5.070 — €6.862 / maand
12 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Senior Adviseur Grondzaken

Introductie
Op verschillende plekken in de stad wordt uitwerking gegeven aan de ambities uit de Woondeal regio Arnhem/Nijmegen en aan de Verstedelijkingsstrategie Groene Metropool Arnhem, Nijmegen en Foodvalley. De ambitie is groot: 60.000 woningen erbij tot 2040. Grofweg betekent dit dat in Arnhem de komende 20 jaar het aantal woningen met circa 16.000 gaat toenemen. Is het jouw ambitie om als Senior adviseur grondzaken, samen met een professioneel team hieraan te werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zoeken wij?
Als Senior adviseur grondzaken lever je een belangrijke bijdrage aan deze opgave. Je brengt jouw juridische kennis met overtuigingskracht. Dit betekent dat je gevraagd en ongevraagd adviseert vanuit een goede samenwerking met verschillende afdelingen. Je bent het beste te beschrijven als ondernemend en doel- en resultaatgericht. Je heb een doortastende aanpak. Je bent een goede adviseur die zelfstandig de uitvoering van processen oppakt maar ook gericht op samenwerking en verbinding. Door gebruik van logische en relevante argumenten span jij je in om anderen te winnen voor een idee of standpunt. Je voelt politieke verhoudingen goed aan. Jouw adviesvaardigheden zie je terug in onderbouwde adviezen, kloppende contracten en juridische stukken.

Wat ga je doen?
 - Als Senior Adviseur Grondzaken adviseer je vanuit juridische invalshoek over (grootschalige) gebiedsontwikkeling, herontwikkeling van onroerende zaken, vastgoedtransacties, verkoop-, ontwikkel- en onderhandelingsstrategieën. Je gaat aan de slag met uitdagende ontwikkelingen. Concreet betekent dit dat je in ieder geval onderdeel gaat uitmaken van de projecten herontwikkeling Presikhaaf (onderdeel van de grootschalige gebiedsontwikkeling Spoorzone Oost), de herontwikkeling van het Bestuurskwartier en de herontwikkelingen in Arnhem Noord.
 - Je stelt complexe (samenwerkings-) overeenkomsten en anterieure overeenkomsten op.  Je toets deze overeenkomsten aan de huidige wet- en regelgeving.
– Je signaleert kansen en knelpunten in complexe projecten en adviseert proactief over mogelijke oplossingen.
– Je adviseert over de inzet van het grondbeleid instrumentarium.
– Je geeft uitvoering aan tenderprocedures samen de afdeling Inkoop & Aanbesteding.

Wat neem je verder mee
 

  • Je beschikt over actuele kennis van grondzaken en gebiedsontwikkeling.
  • Je hebt een afgeronde juridische opleiding HBO/WO zoals Nederlands Recht, Privaatrecht of Juridisch Advies.
  • Je brengt relevante werkervaring mee bij bijvoorbeeld het Rijk, de Provincie, een Gemeente of een Adviesbureau.
  • Je hebt gedegen kennis van het grondbeleid instrumentarium zoals voorkeursrecht, kostenverhaal (anterieure overeenkomsten) en tenderen van gronden ten behoeve van gebiedsontwikkeling.
  • We zoeken iemand die beschikbaar is voor 24 tot 36 uur per week waarbij de voorkeur uitgaat naar 36 uur. Uitzicht op een vast contract bestaat tot de mogelijkheden.

Wie zijn wij?
Je komt te werken bij de afdeling Gebiedsrealisatie. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 20 medewerkers en valt in het cluster Gebiedsrealisatie, Vastgoed en Ontwikkeling. Dit cluster beheert, onderhoudt, realiseert, koopt en verkoopt vastgoed en grond dat in bezit is of moet komen van de Gemeente Arnhem. Binnen de gebieds-, gebouwprojecten en programma’s adviseert dit cluster vanuit financieel en juridisch perspectief, van eerste initiatief naar planontwikkeling en realisatie. Daarbij wordt actief invulling gegeven in het verwerven van grond en vastgoed.

Wat bieden we je

De functie biedt de mogelijkheid om jouw kennis én ervaring te benutten op zowel inhoudelijk als persoonlijk vlak binnen een enthousiast team. Binnen de gemeente Arnhem wordt er met veel energie gewerkt aan de ambities waarin plezier in je werk belangrijk is.

Het uurtarief voor deze functie is maximaal Euro 130,= exclusief BTW.
 
Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 167.000 inwoners de 13e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

 

Dit ben jij

  • EIS #0 De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele
    Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er /
    ondernemer.. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
    Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de
    opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis,
    zal dit leiden tot uitsluiting van de kandidaat en leverancier
  • EIS #3 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het
    grondbeleidsinstrumentarium, waaronder: voorkeursrecht, kostenverhaal en
    tenderprocedures.
    werkzaamheden.
    blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m
    mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het
    CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd
  • EIS #4 Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het adviseren binnen
    complexe (her)ontwikkelingsprojecten in een politiek-bestuurlijke context.

    naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet
    duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding
    terzijde worden gelegd

  • Je beschikt over actuele kennis van grondzaken en gebiedsontwikkeling
  • Je hebt een afgeronde juridische opleiding HBO/WO zoals Nederlands Recht,
    Privaatrecht of Juridisch Advies
  • Je brengt relevante werkervaring mee bij bijvoorbeeld het Rijk, de
    Provincie, een Gemeente of een Adviesbureau
  • Je hebt gedegen kennis van het grondbeleid instrumentarium zoals
    voorkeursrecht, kostenverhaal (anterieure overeenkomsten) en tenderen van
    gronden ten behoeve van gebiedsontwikkeling
  • We zoeken iemand die beschikbaar is voor 24 tot 36 uur per week waarbij de
    voorkeur uitgaat naar 36 uur

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback