Projectcontroller

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht
€4.264 — €6.072 / maand
3 maanden
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Binnen de gemeente Stichtse Vecht worden de komende jaren veel projecten in de in de buitenruimte (bijvoorbeeld: investeringen, grondexploitaties, kostenverhaal) uitgevoerd. Een projectcontroller helpt projectleiders bij het financieel beheer en faciliteert goede besluitvorming door de beschikbaarheid van (financiële) stuurinformatie.

De projectcontroller zorgt voor betrouwbare projectrapportages, bewaakt budgetten, signaleert risico’s en adviseert projectleiders en management over mogelijke beheersmaatregelen en verbeteringen in (administratieve) processen. De projectcontroller is een verbindende schakel tussen de operationele uitvoering binnen de projectteams, strategische besluitvorming (door management en directie) en bestuurlijke verantwoording.  De projectcontroller werkt hierbij nauw samen met o.a. Projectleiders, Beheerders, Financiën en Control, Business Controller, Inkoop, Directievoering, etc.

Verantwoordelijkheden

  • Fungeren als sparringpartner en ondersteunen van projectleiders bij het opstellen, bewaken en bijstellen van projectbudgetten en -prognoses.
  • Boekhoudkundige verwerking van projecten voorbereiden en vormgeven aan de hand van regelgeving in het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en toetsen aan dezelfde (en andere relevante) regelgeving in de uitvoeringfase.
  • Signaleren van financiële risico’s en afwijkingen, en adviseren over beheersmaatregelen.
  • Monitoren of projecten binnen vooraf bepaalde kaders (zowel budgettair als operationele scope) wordt uitgevoerd.
  • Controleren en analyseren van nacalculaties en projectresultaten en deze omzetten in (procesmatige) verbetervoorstellen.
  • Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages op projectniveau voor besluitvorming door management, directie en bestuur.
  • Bijdragen aan het verbeteren van processen en systemen rondom projectbeheersing.
  • Bewaken van naleving van interne controleprocedures en subsidievoorwaarden
  • Het leveren van input vanuit de projecten voor de bestuurlijke planning- en controlcyclus (waaronder Kadernota, Programmabegroting, Bestuursrapportage en Jaarrekening)

Opleiding en ervaring

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskunde of vergelijkbaar.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in projectcontrol en/of gemeentefinanciën en/of sterke affiniteit met financiën en aantoonbaar relevante ervaring met ruimtelijke projecten.

Competenties

  • Analytisch sterk en in staat om zich te kunnen vastbijten in omvangrijke en complexe financiële data en die te vertalen naar heldere adviezen.
  • Het kunnen of willen leren om relevante (financiële en niet-financiële) regelgeving, parameters, kengetallen en systematieken toe te passen op de calculatie, verwerking en beoordeling van projecten.
  • Proactief en zelfstandige werker, maar ook een teamspeler.
  • Communicatief vaardig en in staat om op verschillende (organisatorische) niveaus te schakelen. Legt en houdt makkelijk verbinding met verschillende functies binnen de gemeente om meer inzicht en betere besluitvorming te stimuleren.
  • Kritisch, integer en nauwkeurig.

Samenwerking
De projectcontroller werkt nauw samen met Financiën en Control en de Business Controller van het domein Ruimte. De Financieel Adviseur blijft eerste aanspreekpunt voor het domein voor brede financiële vraagstukken en heeft een coördinerende taak bij het opstellen planning en control-documenten. De rol van Projectcontroller verschilt daarin, omdat deze zich richt op ondersteuning en advisering ten aanzien van specifieke ruimtelijke projecten. De Financieel Adviseur kan zich daardoor meer richten op de overige taakgebieden. Vanuit ervaringen binnen de specifieke projecten kan de Projectcontroller verbetervoorstellen doen voor operationele processen in bijvoorbeeld de P&C-cyclus,  het inkoopproces, etc.

Deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP'ers.
Bij Gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring your own device.

CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.

Dit ben jij

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in bedrijfseconomie, accountancy,
    bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in projectcontrol en/of
    gemeentefinanciën en/of sterke affiniteit met financiën en aantoonbaar
    relevante ervaring met ruimtelijke projecten
  • Deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP'ers
  • CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen
  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in bedrijfseconomie, accountancy,
    bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in projectcontrol en/of
    gemeentefinanciën en/of sterke affiniteit met financiën en aantoonbaar
    relevante ervaring met ruimtelijke projecten

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback