Implementatiemanager RAVE – cluster BCO

Gemeente Rotterdam

€5.070 — €6.862 / maand
12 maanden
WO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Waar ben jij van?

Ben jij een geboren organisator met een passie voor eindgebruikers? Wil jij meewerken aan de concernbrede implementatie van ROZA (Rotterdamse Zaakafhandeling), hét nieuwe zaaksysteem voor inwoners en ondernemers in de gemeente Rotterdam? Dan ben jij de Implementatiemanager die wij zoeken!

Jouw functie

Als implementatiemanager bij de gemeente Rotterdam ben je lid van het change team van het programma RAVE (Rotterdamse aanpak vervanging e-Suite). Samen met de Business change manager en de andere implementatiemanagers organiseer je de inbreng van de gebruiker in de activiteiten van het programma. Zodat ROZA biedt wat Rotterdammers en de organisatie nodig hebben.

Taken en verantwoordelijkheden

Als Implementatiemanager RAVE ben je verantwoordelijk voor:

  • Het goede gesprek voeren met de eindgebruikers bij de clusters en in kaart brengen wat zij nodig hebben van ROZA.
  • Meedenken en continu vertalen van de vragen van de gebruikers naar het verbeteren van de werkwijze bij de overstap van oud naar nieuw, de overstapservice.
  • Overzicht creëren in de klantreizen en de use-cases van de gebruikers en optreden als sparringpartner voor het technisch ontwikkelteam.
  • Samenwerken met de diverse adviseurs op het gebied van informatiehuishouding, zodat zij aangehaakt zijn op de ontwikkelingen in het programma en de werkwijze bij de implementatie.
  • Het zelfstandig begeleiden van proceseigenaren in de voorbereiding en de uitvoering van de overstap.

Jouw profiel

Je bent als creatieve implementatiemanager in staat om zowel online als fysiek werkvormen te bedenken en met eenvoudige hulpmiddelen om het resultaat vast te leggen en over te dragen. Je bent hierbij empathisch, je begrijpt de impact van verandering en je weet mensen te motiveren. Je hebt hierbij een open houding, je kan goed luisteren en je weet hoe je ruimte maakt voor het andere geluid. Tot slot ben je verbindend, waarbij je gemakkelijk contact zoekt met zowel eindgebruikers, adviseurs en ontwikkelaars en brengt ze dichter bij elkaar.

Dit ben jij

  • Je beschikt over een afgeronde WO-opleiding
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring opgedaan als business consultant, opgedaan
    in de afgelopen 10 jaar
  • Je hebt je engineer certificeringen van GZAC behaald (zowel UI als IDE) in
    de afgelopen 3 jaar
  • Je hebt ervaring met het bedrijfsmodelleren met BPMN, opgedaan in de
    afgelopen 3 jaar
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business consultant
    bij de implementatie van IT-systemen bij organisaties met meer dan 2.000
    medewerkers

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback