Secretaresse Dagelijks Bestuur

Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden

Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden
€2.996 — €3.847 / maand
6 maanden
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

LET OP: Lees de procedure goed door vóór het aanbieden (als het profiel niet voldoet kan de kandidaat worden afgewezen!
ZZP niet toegestaan!


De opdrachtgever HDSR

goed Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) staat midden in de maatschappij. Dagelijks werken meer dan 600 enthousiaste en betrokken professionals aan veilige dijken, droge voeten en schoon water in een groot deel van provincie Utrecht en in een deel van Zuid-Holland. We zorgen ervoor dat we hier nú kunnen wonen en werken en zijn volop aan de slag met thema’s als klimaatverandering om dit ook naar de toekomst toe te garanderen. Wil je meer weten over HDSR , klik hier Home – HDSR en Home | Werken bij Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden.

Wat ga je doen?

Leven met en naast het water vinden wij in Nederland heel normaal. Maar met grote delen die onder water liggen is dat allesbehalve vanzelfsprekend. Hebben we voldoende water op het juiste moment, zijn we beschermd tegen overstromingen en is de kwaliteit van het water wel goed. Voor die vragen zijn waterschappen verantwoordelijk. Net als gemeentes zijn wij een bestuurlijk orgaan. Bij HDSR wordt het dagelijks bestuur gevormd door de dijkgraaf en vijf hoogheemraden. Zeg maar de burgemeester en wethouders van ons waterschap. Samen zorgen zij dat beleid wordt voorbereid en uitgevoerd. Ook houden ze het waterschap, dat aangestuurd wordt door een secretaris directeur, scherp in de gaten.

Als secretaresse zorg jij voor overzicht en organisatie, waardoor afspraken vlekkeloos verlopen, besluiten snel genomen worden en het bestuur zich volledig kan richten op het beschermen van ons water en onze leefomgeving.

Als secretaresse ben je het eerste aanspreekpunt voor één of enkele collegeleden. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor:

  • Plannen en organiseren
    Je beheert samen met je directe collega’s de agenda’s van de dijkgraaf, hoogheemraden en secretaris-directeur en bewaakt het nakomen van de gemaakte afspraken en verplichtingen. Je organiseert en bereidt bestuurlijke overleggen voor. Samen met collega’s uit de organisatie zorg je voor een goede voorbereiding van de agenda’s. Je doet proactief voorstellen voor aanvullende informatie op basis van jouw kennis vanuit andere invalshoeken.

  • Ontzorgen
    Je denkt actief mee hoe alles geregeld te krijgen in de meest brede zin van het woord. Je hebt dagelijks veel contact met collega’s en belangrijke externe partijen. Je weet alle informatie goed te filteren. Indien nodig verstrek je informatie of vraag je dit op. Via jou zijn zij volledig op de hoogte van lopende zaken.

  • Administratieve ondersteuning
    Als eerste aanspreekpunt voor inkomende telefoongesprekken en bezoekers zorg je voor een professioneel en warm ontvangst. Je beoordeelt inkomende post op urgentie, voegt benodigde informatie toe en handelt correspondentie af. Met behulp van ons geautomatiseerde postregistratiesysteem houd je toezicht op de stukkenstroom en bewaak je deadlines en voortgang.

  • Ondersteuning portefeuillehoudersoverleggen
    Je maakt de agenda op van het tweewekelijks portefeuillehoudersoverleg van één van de hoogheemraden en notuleert tijdens dit overleg. Naderhand werk je deze uit tot een beknopte verslaglegging. Je bent het aanspreekpunt voor collega’s bij vragen over (agendering van) het portefeuillehoudersoverleg.
  • Samenwerken
    Je werkt nauw samen met je collega-secretaresses en stemt dagelijks af over prioriteiten en planning. Jullie vervangen elkaar waar nodig en zorgen samen voor continuïteit en kwaliteit. Je schakelt soepel met collega’s in de organisatie en weet verbinding te maken, ook onder tijdsdruk.

In dit team kom je te werken

Als Secretaresse ben je onderdeel van het team bestuursondersteuning. Je werkt samen met 4 gedreven secretaresses. We vinden een goede samenwerking en vertrouwen in elkaar belangrijk omdat we altijd bereid zijn om voor elkaar in te springen. Het is een team dat met hoofd en hart collegiaal zijn werk wil doen.

Wat maakt jou succesvol?

Hoe complexer de agenda, des te groter is voor jou de uitdaging om het geregeld te krijgen. Met jouw uitstekende organisatorische vaardigheden en oog voor detail zorg je voor een proactieve ondersteuning van jouw hoogheemraad. Je bent een sterke verbinder. Door zowel binnen als buiten de organisatie relaties op te bouwen, krijg je afspraken efficiënt geregeld. Ook wanneer ad-hoc situaties en verzoeken zich voordoen, kun jij hier goed mee om gaan. Integriteit en vertrouwelijkheid zijn erg belangrijk als Secretaresse bij HDSR.

Om in aanmerking te komen voor deze uitdagende functie heb je minimaal een afgeronde mbo-opleiding. Daarnaast heb je ervaring als bestuurs- of directiescretaresse. Naast deze harde eisen verwachten we van jou dat je:

  • proactief en nauwkeurig ondersteunt, zodat afspraken altijd worden nagekomen en collega's op jou kunnen bouwen
  • snel en effectief schakelt bij ad-hoc verzoeken en onverwachte situaties. Een beetje reuring is jou niet vreemd.
  • sterk bent in het opbouwen en onderhouden van relaties binnen en buiten de organisatie. Hierdoor krijg je dingen gedaan.
  • discreet en integer handelt met gevoel voor bestuurlijke verhouding.
  • overzicht bewaart en prioriteiten scherp stelt. Duidelijk communiceren is hierbij topprioriteit.

PROCEDURE

  • Het aanbieden kan tot 19 september om 10:00 uur.
  • CV's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Let op: bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden.
  • All-in tarief Schaal 7/8: €44 – €53 per uur (excl. BTW en fee OSS)
  • Startdatum: z.s.m. uiterlijk 22 september 2025
  • Let op!

    • Elke leverancier en zzp'er dient in bezit te zijn van een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Indien wenselijk kan dit ook afgesloten worden via OneStopSourcing tegen een kleine fee per gewerkte uur.
    • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.
  • De pre intakes met OSS zullen telefonisch plaatsvinden op 19 september tot 15.00 uur. Graag ervoor zorgdragen dat de kandidaat op de hoogte wordt gesteld en tot 15:00 uur bereikbaar is.
  • De intakegesprekken met HDSR zullen plaatsvinden op:
    Datum volgt nog
  • Cv’s (of onder reactie in ESD.Next.) dienen voorzien te zijn van:
    • CV + motivatie verwerkt in 1 PDF bestand)
    • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer i.v.m. pre-intake met OSS)
    • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren p.w.
    • Als het CV niet voldoet aan de bovenstaande punten kan de kandidaat worden afgewezen
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.
  • LET OP: aanvraag is niet geschikt voor ZZP'ers

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback