Product Owner

EDSN

EDSN
10 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Hallo interim Product Owner! Wil jij werken in het hart van de energietransitie?
32 – 40 uur | Amersfoort / Hybride | Energiemarkt | Per Direct | ZZP is mogelijk
Werken aan de energie transitie bij EDSN

Bij EDSN draag jij bij aan de verduurzaming van Nederland. Elke dag. Sámen met onze partners in de energiesector. Met jouw digitale skills en verbindende kracht ben jij de onmisbare schakel tussen technologie en energie. Zo bouw jij mee aan een betrouwbare en innovatieve ICT-infrastructuur die nodig is voor een duurzame marktfacilitering. Vandaag en morgen! We hebben flinke ambities en daarom zijn wij op zoek naar jou!

Hallo product owner
Je gaat aan de slag bij team ‘’NoCo’’ één van de teams uit de Agile Release Train zaakafhandeling & serviceverlening marktpartijen (ZSM). Dit team is 1 juli van start gegaan. Team NoCo richt zich op het proces ‘’contractloos’’. Essentieel voor huishoudens zonder energiecontract na verhuizing. Contractloos is het geautomatiseerde proces om na een verhuizing adressen weer gecontracteerd te krijgen bij een energie leverancier. Het gaat hierbij om honderdduizenden cases per jaar.

Wij zijn per direct opzoek naar een geschikte product owner die aan de slag wil gaan met een nieuw en ambitieus team. Team NoCo heeft te maken met een harde deadline voor de MVP in Q3-2026. Er ligt een leuke klus voor het team om dit te gaan realiseren. Is het daarna klaar? Zeker niet, er komt nog veel leuk werk aan dat nog verder uitgewerkt moet gaan worden.

Dit ga je doen:

  • Werkt actief samen met de product owners, business analisten, productmanagers en architecten in het definiëren, analyseren, verfijnen, schatten en prioriteren van de business en enabler features
  • Denkt mee met de productvisie en -strategie voor het product, rekening houdend met de behoeften van de markt en belanghebbenden
  • Werkt nauw samen met interne en externe stakeholders om de productvereisten te identificeren en prioriteren
  • Stelt duidelijke en haalbare doelen op en zorg voor de uitvoering van productontwikkelingsprojecten
  • Beheert en optimaliseert de product backlog en zorg voor continue verbetering
  • Werkt samen met het DevOps team om ervoor te zorgen dat productontwikkeling voldoet aan de normen van kwaliteit en efficiëntie
  • Communiceert regelmatig met stakeholders en zorg voor transparante rapportage over de voortgang en prestaties van het product
  • Hebt minimaal 5 jaar ervaring als Product Owner, bij voorkeur in de energie- of technologie-industrie
  • Hebt diepgaande kennis van productontwikkeling en agile methodologieën
  • Uitstekende communicatie- en leiderschapsvaardigheden

En verder:
We werken 2 keer week op kantoor (dinsdag en vrijdag) in Amersfoort en we gebruiken een Slack en/of Teams voor video communicatie, om overdag samen vanuit huis te kunnen werken. Je krijgt een Windows laptop om op te werken. Flexplekken zijn click & work en de warme koffie en complementaire koude frisdrank staat al op je te wachten.

Voor deze organisatie is het belangrijk dat je op professioneel niveau in het Nederlands kan communiceren.

Over EDSN
Energie Data Services Nederland (EDSN) is een groeiend bedrijf dat snel stappen zet in de professionalisering van haar organisatie. Van startup naar scale up. EDSN ontwikkelt voor alle regionale en landelijke netbeheerders een betrouwbare en innovatieve ICT-infrastructuur. We specialiseren ons in het verzamelen en bereikbaar maken van gebruiksdata, die andere marktpartijen weer kunnen gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe diensten. Met die datadiensten geven we de energietransitie en daarmee ook de verduurzaming van Nederland ruim baan.

 

Dit ben jij

  • In het geval van een gunning is het verplicht dat de kandidaat/leverancier
    vóór aanvang van de opdracht volledig aan de compliance-eisen voldoet. Houd
    er rekening mee dat we na een gunning de opdracht in ons platform Striive
    zullen opzetten. Compliance en facturering worden hier afgehandeld
  • Indien van toepassing: Voor deze positie geldt dat er stand-by diensten van
    toepassing kunnen zijn waarbij de medewerker wordt verplicht om stand-by
    diensten te draaien. De verplichting om stand-by diensten te draaien houdt
    in dat de medewerker gedurende een bepaalde periode buiten de kantooruren
    (08.30 uur tot 17.00 uur) telefonisch bereikbaar is en zo spoedig mogelijk
    beschikbaar is om bij storingen en andere calamiteiten werkzaamheden te
    verrichten. Het draaien van een weekdienst (maandag 08.30 uur tot en met de
    volgende maandag 08.30 uur) is de standaard
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel schriftelijk als woordelijk
    uitstekend
  • De kandidaat is bereid om 2 dagen in de week op het kantoor in Amersfoort
    aanwezig te zijn
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere
    functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent
    zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde
    zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door
    een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien
    blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is
    ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke
    schade voor rekening en risico van leverancier
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als Product Owner
  • Ervaring binnen de energiebranche
  • Kennis en ervaring met het werken van SAFe (pré)
  • Beoordelingscriteria zullen worden besproken tijdens de intake met de MSP
    Consultant. *Deze criteria zal worden verwijderd na de intake met de MSP
    Consultant
  • Hieronder graag aangeven op welke basis de kandidaat werkzaam is
  • De kandidaat is minimaal in het bezit van een afgeronde (MBO/HBO/WO)
    diploma

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback