Senior adviseur

Gemeente Meierijstad

Gemeente Meierijstad
14 maanden
WO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Meierijstad maakt haar afvalinzameling circulair met zo min mogelijk restafval. De adviseur moet hiervan de architect, begeleider en uitvoerder zijn, kortom de spin in het web. Het enthousiasmeren van inwoners, bestuursleden, dienstverleners en ambtenaren is een belangrijk element. Ook moet de adviseur alle relevante gemeentelijke aspecten en activiteiten benoemen, signaleren en ondersteunen die hierop van invloed zijn. Verder ondersteunt de adviseur de gemeentelijke beleidsontwikkelaar waar wenselijk.

De taken bestaan uit:

  1. Vormgeven van het voor transitie benodigde strategie en proces.
  2. Enthousiasmeren van alle stakeholders.
  3. Monitoren en analyseren van alle beschikbare relevante data voor punt 1.
  4. Verbetermogelijkheden benoemen en inhoudelijk helpen realiseren bij de opslag, dataverzameling, logistiek en afzet van herbruikbare goederen, grondstoffen en afval.
  5. Signaleren van relevante aspecten, activiteiten en (externe) ontwikkelingen en op verzoek ondersteunen daarvan ter versterking van het transitietraject.
  6. Het vertalen van de pilot gescheiden huisvuilinzameling naar een gemeente brede praktijk in elk denkbaar facet; van administratie, inkoop tot en met inzameling, overslag, afvoer en afzet / verwerking.
  7. Het infaseren van de beproefde methode van de pilot gescheiden huisvuilinzameling en uitfaseren van de bestaande huisinzameling.
  8. Het vertalen van punt 6 in diverse aanbestedingstrajecten.
  9. Het technisch-inhoudelijk ondersteunen van de beleidsontwikkelaar bij het vormgeven van een gemeentelijke inzameldienst.
  10. Het technisch-inhoudelijk uitvoeren van het huisvestingsonderzoek circulair ambachtscentrum.
  11. Het technisch-Inhoudelijk vormgeven van een nieuw circulair ambachtscentrum.
  12. Training medewerkers op administratief, technisch of operationeel vlak.
  13. Het inhoudelijk voeden van het circulair ambachtscollectief Meierijstad (o.a. kringloopwinkels, repaircafés, scholen en sociaal werkbedrijven).
  14. Monitoren en analyseren van de resultaten van punt 7, benoemen en invoeren van verbeterpunten in het nieuw systeem huisinzameling.
  15. Samenbrengen van bovengenoemde activiteiten in een transitieprogramma; nieuw systeem huisinzameling, Circulair ambachtscentra en huisvesting.

Kandidaatomschrijving

  1. De adviseur heeft minimaal een HBO+/academisch werk,- en denkniveau en minimaal 10 jaar recente ervaring binnen de overheid in het vakgebied.
  2. De adviseur heeft bewezen kennis en ervaring op het gebied van de transitie naar hoogwaardig hergebruik van grondstoffen (pilots en verandertrajecten).
  3. De adviseur heeft begrip voor en kennis van participatie,- bestuurlijke,- en politieke besluitvormingsprocessen en is in staat om advies te geven aan – en samen te werken met collega’s, bestuur en externen.
  4. De adviseur is stressbestendig en bereid ad hoc deadlines waar te maken.
  5. De adviseur heeft ruime kennis en ervaring met het opstellen van aanbestedingsdocumenten op het vakgebied.
  6. De adviseur heeft oog voor de gevolgen en is op de hoogte van maatschappelijke en landelijke/europese ontwikkelingen op het vakgebied.
  7. De adviseur heeft enthousiasme, overtuigingskracht en neemt altijd initiatief.
  8. De adviseur is communicatief sterk en is staat om zaken helder op papier te stellen.
  9. Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.
  10. De kandidaat heeft een eigen laptop en telefoon. De kandidaat is bij u in loondienst en/of is geen schijnzelfstandige in het kader van de wet DBA. U geeft gemotiveerd aan in uw inschrijving dat hieraan wordt voldaan.
  11. Kandidaat heeft een VOG die niet ouder is dan 2 maanden.

Dit ben jij

  • Werk- en denkniveau – HBO+ / Academisch
  • Gerichte werkervaring – Meer dan 10 jaar
  • Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende kennis op het gebied van de
    transitie naar hoogwaardig hergebruik van grondstoffen
  • Kandidaat het bij voorkeur minimaal 10 jaar recente ervaring binnen de
    overheid in het vakgebied
  • Begrip voor en kennis van participatie,- bestuurlijke,- en politieke
    besluitvormingsprocessen. 2. Ruime kennis en ervaring met het opstellen van
    aanbestedingsdocumenten op het vakgebied. 3. Op de hoogte zijn en blijven
    van maatschappelijke en landelijke/europese ontwikkelingen op het
    vakgebied
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In
    het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback