Civieltechnisch directievoerder (rechtstreeks ZZP niet toegestaan)

gemeente Haarlemmermeer

gemeente Haarlemmermeer
5 maanden
MBO - HBO
Nog 19 dagen

Dit ga je doen

De functie betreft het leveren van vakinhoudelijke expertise op het gebied van directievoering voor diverse civieltechnische projecten in de openbare buitenruimte van de Gemeente Haarlemmermeer. De focus ligt op de aanleg van nieuwe infrastructuur, de aanleg van openbare ruimte bij gebiedsontwikkelingen en grootschalige onderhoud.

Functieprofiel:

De kandidaat is verantwoordelijk voor de directievoering van de civieltechnische uitvoeringsfase van projecten in de openbare buitenruimte, waarbij ook groen-/cultuurtechnische en openbare verlichting/VRI aspecten aan de orde zijn. Voorbeelden zijn grootschalige gebiedsontwikkelingen in Badhoevedorp, herinrichting van het centrum Hoofddorp, uitbreiding infrastructuur ten behoeve van het hoogwaardig openbaar vervoer, wijkvernieuwing of reconstructies en rioolvervangingen.

In de projecten coördineert de kandidaat als rechterhand van de projectleider alle werkzaamheden in de uitvoeringsfase. Hij/zij verricht de bestek administratie, beoordeelt het meer- en minderwerk en geeft hierover advies. Hij/zij bewaakt de uitvoeringsplanning, rapporteert aan de projectleider en stuurt de toezichthouders functioneel aan. Hij/zij toetst de bestekken op technische uitvoerbaarheidsaspecten. Ook stemt hij/zij plannen af met andere disciplines binnen de gemeente, met bewoners en gebruikers.

Verder is de kandidaat voorzitter van de bouw- en nutsvergaderingen, verzorgt de overdracht van het werk aan de cluster Beheer en Onderhoud en begeleidt de nazorgfase. Het “denken als beheerder” is hierbij een belangrijk aspect. Criteria hiervoor zijn tijd, kwaliteit, geld en integraliteit.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in projectteamverband. Er wordt aan een veelvoud van plannen gelijktijdig gewerkt. Dit vergt een flexibele instelling. De kandidaat verricht waar nodig werkzaamheden in de voorbereidingsfase, zoals het toetsen van ontwerpen. Tot slot is de kandidaat een echte teamspeler en snapt dat samenwerking de sleutel is om te komen tot de beste resultaten. 

Deeltaken en korte uitwerking  

  • Coördineren van de uitvoering en alle bij de uitvoeringsproces betrokken partijen (nutsbedrijven, coördinator bereikbaarheid, gebruikers etc.) om de uitvoering volgens planning te laten verlopen;
  • Behartigen van de belangen van de opdrachtgever tijdens de uitvoering en toezien op naleving (zowel procesmatig als inhoudelijk) van de contractstukken;
  • Geven van technisch advies, met financiële consequenties, aan de projectleider; 
  • Adviseren bij het opstellen EMVI criteria en deze beoordelen tijdens voorbereidings- en uitvoeringsfase;
  • Behandelen van vragen en afhandelen van opmerkingen van bewoners en bedrijven tijdens de uitvoeringsfase; 
  • Functioneel aansturen van één of meer toezichthouders; 
  • Beoordelen meer- en minderwerk opgaven en bestekwijzigingen van de aannemer  
  • Voorzitten van de bouwvergaderingen en werkoverleggen, notuleren en verspreiden van de bouwverslagen;  
  • Beoordelen van de eindoplevering met aannemer; 
  • Begeleiden van de nazorgfase en zorgdragen voor de overdrachten van werken aan de cluster Beheer en Onderhoud; 
  • Tijdig rapporteren aan de projectleider over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen (GOTIK-aspecten). 

Aanvullende informatie

  • maximaal 2 aanbiedingen per leverancier;
  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van 1 kalendermaand en een proefperiode van vier weken;
  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan gemeente Haarlemmermeer is digitaal en per kalendermaand. Bij de factuur moet een door de teammanager van de gemeente ondertekende urenstaat zijn bijgevoegd;
  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
  • voor werk gerelateerde kilometers (eigen motorvoertuig) wordt een vergoeding verstrekt van € 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten). De werkkilometers worden geregistreerd via een rittenregistratiekastje met een OBD  aansluiting dat de gemeente ter beschikking stelt tijdens de inhuurperiode;
  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;
  • in vakantieperiodes en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, wordt de aannemer gevolgd en het aantal te werken uren gedurende die periode eventueel teruggebracht tot nul;
  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari, na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst, conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven voor branche 711 architecten- en ingenieursbureaus. Deze indexering is hoe dan ook gemaximeerd op 2% per jaar;
  • een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen gaan in overleg met de teammanager;
  • Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd én zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot € 5.000,–;
  • de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om in voorkomend geval de gedetacheerde kandidaat na één jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van gemeente Haarlemmermeer (detavast-constructie). De inschaling bij een dienstverband is gelijkwaardig aan de CAO van een vaste medewerker schaal 10 (tussen de € 3.674,– en € 5.419,– bruto per maand gebaseerd op een 36-urige werkweek plus een aanvullend Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto maandsalaris);
  • Van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) – versie 2021. Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten. 

Kandidaatomschrijving

De kandidaat:

  • voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen beginnen is een pre, later kunnen beginnen is bespreekbaar;
  • is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • beschikt over een afgeronde HBO-opleiding of MBO-opleiding met aantoonbare ervaring op HBO werk- en denkniveau richting civiele techniek; 
  • heeft minimaal 3 jaar relevante ervaring als civieltechnisch directievoerder en heeft ervaring met projectmatig werken;
  • heeft affiniteit met de aanleg van nieuwe infrastructuur, de aanleg van openbare ruimte bij gebiedsontwikkelingen, reconstructiewerkzaamheden en rioolvervangingen;
  • heeft aantoonbare kennis van de UAV en RAW-systematiek, UAV-GC is een pré;;
  • heeft ervaring met de systemen van VISI, Bakker & Spees en Better Performance, dit is een pré;
  • heeft een VCA-VOL certificaat;
  • gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitsverklaring conform de gedragscode van gemeente Haarlemmermeer).

Dit ben jij

  • Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP – Er is fiscaal
    (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever.
    De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden
    uitvoeren. Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of
    intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een
    arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op
    deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In
    dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao
    Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek
    Haarlemmermeer). Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze
    rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van
    detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als
    de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit.
    De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben. Opdrachtnemer moet volledig
    voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie
    die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. Desgevraagd overlegt
    u driemaandelijks een verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid
    van de Belastingdienst. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst
    wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente
    i.v.m. deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of
    meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie
    volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze
    inlening
  • Opleidingsniveau – Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO-opleiding,
    met aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau richting civiele techniek
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als civieltechnisch
    directievoerder en ervaring met projectmatig werken Referentie vereist
  • Beschikbaarheid en werktijden – Voldoet aan de gevraagde inzet en is
    beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen starten is een pre,
    iets later kunnen starten is bespreekbaar. Is flexibel ten aanzien van het
    aantal te werken uren en werktijden (eventueel uren buitenkantoortijden)
  • Gedraagt zich integer en is bereid integriteitverklaring te ondertekenen
  • Better Performance – Op CV aantoonbaar certificaat Better Performance of
    bereid om dit certificaat binnen 6 maanden na gunning op eigen kosten te
    behalen
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in
    de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens
    de hieronder aangegeven criteria. Wij verwachten een persoonlijke
    motivatiebrief waarin de volgende aspecten zijn verwerkt: sensitief,
    handelen in relatie burger/bestuur, alsmede omgevingsbewustzijn;
    inlevingsvermogen, weet de drijfveren van de ander en handelt
    overeenkomstig; teamspeler, het samenwerken met verschillende
    projectmanagers/opdrachtgevers en aansturen van een team; communicatie,
    schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; projectmatig werken (GOTIK) in
    gebiedsontwikkeling en infra-projecten
  • Ervaring gemeentelijke organisatie – Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar
    ervaring met projecten binnen/gedetacheerd bij een (middel)grote
    gemeentelijke organisatie (minimaal 100.000 inwoners)
  • Functie specifieke ervaring – Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring
    als directievoerder met civiel technische projecten
  • Ervaring Infrastructuurontwikkeling en gebiedsontwikkeling – Op CV
    aantoonbare ervaring met civieltechnische projecten op het gebied van
    kleine en grootschalige woningbouw (gebiedsontwikkeling) en aanleg nieuwe
    infrastructuur
  • Ervaring contractvormen en -voorwaarden – Kennis en ervaring met andere
    (niet zijnde RAW/UAV) contractvormen en administratieve voorwaarden, zoals
    de UAV-GC, anterieure overeenkomsten, Bouwteam, Design & Construct,
    Engineering & Construct, Prestatiecontracten, Raamovereenkomsten
    ingenieursdiensten
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Deze
    gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. ·
    relevante werkervaring; · houding en gedrag; · de mate van passendheid
    binnen de zelfsturende projectteams; · communicatie / mondelinge
    uitdrukkingsvaardigheid

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback