Senior beleidsadviseur Openbare Orde en (Integrale) Veiligheid (OOV)

Gemeente Huizen

Gemeente Huizen
6 maanden
HBO - WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Het team OOV bestaat uit één coördinator, drie beleidsadviseurs en een juridisch adviseur.

Onze reguliere taken bestaan uit Fysieke veiligheid en crisisbeheersing, Maatschappelijke stabiliteit, inclusief radicalisering en extremisme, woonoverlast, High impact crimes en veel voorkomende criminaliteit. Waarbij de volgende thema’s zijn geprioriteerd:

  • Georganiseerde Ondermijnende Criminaliteit
    • Digitale Veiligheid
    • Zorg en Veiligheid, inclusief jeugd en veiligheid, persoonsgebonden aanpak en personen met onbegrepen gedrag
    • Veerkrachtige Wijken
    • Verkeersveiligheid

Een beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid is de spin in het web van collega’s, partnerorganisaties, collega’s van andere gemeenten en Huizer samenleving. De lijnen bij de gemeente Huizen zijn kort, zowel in dat netwerk als met de burgemeester en de wethouders. De basis voor de werkzaamheden is de vastgestelde Kadernota Integraal Veiligheidsbeleid 2023-2026 en het daarop gebaseerde uitvoeringsprogramma. Specifiek aandachtsgebieden van deze opdracht is ondermijning en het thema Zorg en Veiligheid. Binnen dat thema wordt samengewerkt met collega’s van onder meer maatschappelijke zaken, het interventieteam, het Veiligheidshuis. Onderwerpen zijn Aanpak mensenhandel, Onbegrepen gedrag en (casuïstiek) van persoonsgerichte aanpak en projecten op het gebied van Jeugd & Veiligheid en Schoolveiligheid. De prioriteiten in je werk kunnen wisselen, omdat jij en je collega’s van OOV ook direct moeten en kunnen inspelen op de actualiteit.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Uiterlijk beschikbaar per 6 oktober 2025 voor 32-36 uur per week voor de
    duur van de opdracht
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
    beleidsadviseur in het domein OOV
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid bij
    een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring op het thema radicalisering en extremisme en/of
    jeugd en veiligheid
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen
  • Aantoonbaar bekend met de regio Gooi- en Vechtstreek
  • Aantoonbaar ervaren met het voorbereiden (en advisering ten aanzien) van
    noodbevoegdheden Gemeentewet en handhavingsbesluiten Gemeentewet, Opiumwet
    en de Algemene plaatselijke verordening
  • Aantoonbare kennis van de wet Bibob en het Damoclesbeleid

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback