Kwartiermaker Vluchtelingenopvang

ABG organisatie

ABG organisatie
18 maanden
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Tijdelijke opdracht: Kwartiermaker Vluchtelingenopvang
Periode: tijdelijk voor de duur van 10 maanden. Mogelijk daarna instroom in een ontstane vacature.
Uren per week: 20-24
Tarief: max € 140,–
De opdracht
De gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen staan voor een structurele opgave in de opvang van vluchtelingen, mede door de Spreidingswet en afspraken binnen de Regio Hart van Brabant. De huidige aanpak binnen de ABG-organisatie is versnipperd, ad-hoc en kent een gebrek aan centrale coördinatie, procesinrichting en kennisborging. Dit is bevestigd in het rapport van Haute Equipe (2024), waarin wordt geconcludeerd dat de organisatie “krap in het jasje zit” en dat de opvang momenteel via een crisisstructuur verloopt.
Daarom zoeken wij een kwartiermaker die de basis legt voor een toekomstbestendig programma Vluchtelingenopvang. Jij bouwt de structuur, processen en samenwerking op die nodig zijn om deze taak als reguliere gemeentelijke verantwoordelijkheid te verankeren.
Je gaat een sleutelrol vervullen in een maatschappelijk urgente opgave, dit in een dynamische werkomgeving met ruimte voor initiatief. Je werkt samen met betrokken collega’s en bestuurders. Er is een optie dat deze werkzaamheden zich gaan door ontwikkelen naar een structurele programmamanager functie
Wat ga je doen?
Als kwartiermaker ben jij verantwoordelijk voor het opzetten van het programma Vluchtelingenopvang. Je:

    • Ontwikkelt een programmatische aanpak met duidelijke rollen, processen en mandaten
    • Brengt structuur aan in de interne organisatie en coördinatie
    • Zorgt voor afstemming tussen afdelingen en met externe partners (COA, Rijk, Provincie, Regio Hart van Brabant)
    • Zet een stabiele ondersteuningsstructuur op voor portefeuillehouders
    • Brengt de geldstromen en verantwoording in kaart en ontwikkelt een rapportagestructuur
    • Stelt handboeken, werkinstructies en procesbeschrijvingen op
    • Bereidt de overgang voor naar een structurele programmamanager functie

Wat breng jij mee?

    • Hbo+ of Wo werk- en denkniveau
    • Ervaring als kwartiermaker of programmamanager in een bestuurlijke context
    • Strategisch inzicht en organisatorisch vermogen
    • Kennis van gemeentelijke processen en Rijksvergoedingen (zoals SiSa-verantwoording)
    • Vermogen om te verbinden en te schakelen tussen beleid, uitvoering en bestuur
    • Hands-on mentaliteit en doorzettingskracht

Kaders van de werkzaamheden

    • Je richt je op de opbouw van het programma voor zowel asielzoekers als Oekraïners
    • Je werkt integraal over afdelingen heen en legt verantwoording af aan ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgevers
    • Je hebt geen directe operationele leiding over opvanglocaties
    • Je bouwt voort op de aanbevelingen uit het rapport van Haute Equipe

 

Dit ben jij

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
    vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
    een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst
    laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een
    modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving
    verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem
    systeem/applicatie/programma).
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet
    blijken uit het gesprek
  • Kandidaat is resultaatgericht.
    gesprek
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback