Adviseur Leren & ontwikkelen

Stichting Samenwerking Beroepsonderwijs (SBB)

Stichting Samenwerking Beroepsonderwijs (SBB)
€80 — € 113 / uur
6 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

In deze opdracht is sprake van een combinatie. De aanwezige sr. adv. L&O is bezig met de opdracht van het opstellen van een ‘strategische meerjarig opleidingsplan 2026-2029’ voor de SBB Academie. In de lijn van deze ontwikkelingen en keuzes is er verzocht voor een versnelling op een deelonderwerp en dat is het ontwerpen, ontwikkelen van leerlijnen voor de buitendienst, specifiek t.a.v. het thema branchecertificering.

Korte toelichting op de achtergrond van de opdracht

In het kader van SBB Klaar voor de toekomst is er een aanzienlijke krimp van het personeel te verwachten gedurende de komende 2 jaar. Een deel van deze krimp zal door natuurlijk verloop ontstaan en is nu al zichtbaar. Hierdoor is er versneld behoefte aan de leerlijnen voor de buitendienst voor branchecertificering om de kwaliteit en continuïteit van het werk beter te kunnen blijven waarborgen vanaf januari 2026 voor de medewerkers die straks met minder mensen hetzelfde werk moeten uitvoeren.

Het project is afgerond wanneer de basisinfrastructuur voor de leerlijnen in het LMS staat in relatie tot Afas met een minimum dat de koppeling voor branchecertificering. Er een totaal analyse ligt van alle leerlijnen die ontwikkeld moeten worden. Een aantal, ca. 5-10 leerlijnen klaar staan voor gebruik in het LMS. Deze hoeveelheid is een indicatie en kan na een maand in samenspraak met de interne adviseur L&O definitief worden bepaald/bijgesteld.

De professional werkt gelijkwaardig samen met de interne adviseur L&O, alleen de koers van de ontwikkelingen ligt vast. De professional werkt zelfstandig om te komen tot de realisatie van de resultaten en waar nodig in co-creatie met interne (inhoudsdeskundige) medewerkers.

Aard van het advies en de ondersteuning

De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Analyse hoe de leerlijnen het beste inhoudelijk kunnen worden opgezet passend bij ook een structurele verandering in de uitvoer van het werk die samenhangt met de reorganisatie.
  • Leerlijnen ontwerpen in samenspraak met de interne inhoudsdeskundigen
  • Het ontwikkelen van de leerlijnen voor de buitendienst, thema branchecertificering. Voor sommige leerlijnen kunnen bestaande materialen/content worden hergebruikt.
  • Het ontsluiten van de leerlijnen o.a. door het coördineren en afstemmen tussen verschillende medewerkers voor de tot stand koming van benodigde koppelingen tussen het LMS (A New Spring) en Afas.
  • Het bouwen en plaatsen van de leerlijnen in het LMS is geen harde vereiste wel een pre.

Resultaat van de opdracht

Aan het eind van de opdracht is het volgende minimaal bereikt:

  • Een document met daarin de totaalbeschrijving van leerlijnen branchecertificering die ontwikkeld moeten worden.
  • Minimaal 5 leerlijnen staan per 1-1-2026 klaar voor gebruik
  • Er ligt minimaal een koppeling tussen het LMS en Afas m.b.t. (her)certificering van medewerkers per leerlijn.

De resultaten worden per maand gemonitord. Eind december worden de resultaten beoordeelt middels gesprekken en toetsing.

Positionering

Rapporteert aan Teamleider HR Advies & Beleid.

Planning en omvang van de ondersteuning

Start oktober. Duur opdracht 4 tot 6 maanden. Optie tot verlenging.

Locatie en inzetbaarheid

Van de aangeboden kandidaat wordt verwacht dat deze in overleg een aantal dagen per week op locatie in Zoetermeer inzetbaar is. Van de aangeboden kandidaat wordt verwacht dat deze bij werken op afstand de communicatie skills bezit om effectief met collega’s samen te werken.

Functievereisten en competenties

  • Je hebt ervaring met ontwikkeling en implementatie van
    leerlijnen.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in opleveren document met totaalbeschrijving leerlijnen.
  • Je hebt kennis van LMS systemen b.v.k. A New Spring en AFAS
  • Je hebt ervaring met het bouwen en plaatsen van leerlijnen in het LMS
  • Je hebt ervaring met hoe de leerlijnen het beste didactisch kunnen worden opgezet passend bij ook een structurele verandering in de uitvoer van het werk die samenhangt met de reorganisatie.

Letop! kandidaat dient beschikbaar te zijn op 30 september voor een intakegesprek tussen 10:30 – 12:30. 

Procedure

  • Aanbieden kan tot en met 24 september om 12:00 uur.
  • CV's zullen regelmatig beoordeeld worden en passende profielen zullen dan eerder dan de deadline worden aangeboden bij de opdrachtgever. Hierdoor kan aanvraag eventueel eerder sluiten.
  • Enkel CV's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, CV's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Let op! Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden.
    • Alleen CV's in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen.
    • Per leverancier mogen er max 2 kandidaten worden aangeboden
    • Tarief dient inclusief alle kosten te zijn, maar exclusief BTW
    • Elke leverancier en zzp'er dient in bezit te zijn van een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
    • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.
    • Voor het uitlenen van arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de juiste SBI-codes.
  • CV's dienen voorzien te zijn van:
    • Korte motivatie
    • Beschikbaarheid:
    • Mogelijke startdatum
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst van een ander bureau voor te stellen.
  • De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst of een ZZP’er zonder tussenkomst van een bureau.
  • Wanneer een ZZP'er wordt aangeboden via een bureau dan zal de ZZP'er direct gecontracteerd worden en zullen wij met het bureau een marge overeenkomst sluiten.

    Leverancier gaat ermee akkoord dat na 1800 uur de bureaumarge vervalt en de inhuuropdracht direct wordt gesloten wordt met de ZZP’er zonder dat een concurrentiebeding, relatiebeding of ander beding aan een externe opgelegd zal worden

    Het inhuurtarief van de ZZP’er en de bureaumarge wordt vermeld (marges hoger dan 15 euro worden niet geaccepteerd).

    Indien een ZZP’er wordt voorgesteld via een bureau dan dient dit duidelijk te worden aangegeven in het voorstel.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback