Projectmanager buitenruimte renovatie Binnenhof

Rijksvastgoedbedrijf

Rijksvastgoedbedrijf
€5.864 — €8.550 / maand
11 maanden
WO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Bijzonderheden : * AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

Wet DBA

ZZP/Detachering : In verband met de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te
geven of het gaat om detachering of een inhuur van een zzp-er. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het
ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.
Toelichting : Opdrachtnemer deelt de werkzaamheden zelfstandig in wanneer het een
opdracht op ZZP-basis betreft. Wel vindt – voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is – afstemming met Opdrachtgever plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt Opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij Opdrachtgever.

Aard van de opdracht
Gelet op de aard en omstandigheden van de opdracht heeft de opdracht de kenmerken van een arbeidsovereenkomst. Met het oog daarop moet rekening worden gehouden met de vigerende wet-, regelgeving en jurisprudentie wat betreft de arbeidsrelatie. Inschrijver dient een offerte aan te bieden die hieraan voldoet en waarbij schijnzelfstandigheid wordt voorkomen. Indien gewenst kan opdrachtgever bewijsmiddelen aan inschrijver vragen die dit staven. Ingeval opdrachtgever de bewijsmiddelen niet overtuigend vindt, kan opdrachtgever de offerte terzijde leggen.
Aard van de opdracht
Gelet op de aard en omstandigheden van de opdracht heeft de opdracht niet de kenmerken van een arbeidsovereenkomst. Deze kan worden verricht door zowel iemand die werkt op basis van een arbeidsovereenkomst als een zelfstandige.

Opdrachtgever
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie/Team/omgeving/afdeling
Directie Transacties en Projecten
De directie Transacties en Projecten (T&P) is de schakel naar de vastgoed- en bouwmarkt en draagt zorg voor de geplande mutaties in de portefeuille van het RVB. De directie is o.a. verantwoordelijk voor de uitvoering van de Portefeuillestrategie van het Rijksvastgoedbedrijf door (her)ontwikkeling, transformatie en transacties (grote projecten). De belangrijkste instrumenten zijn: het realiseren van een zeer omvangrijke verkoopopgave van vastgoed; het contracteren van alle gebruik van vastgoed door de rijksoverheid; het genereren van inkomsten door (tijdelijk) gebruik van vastgoed; contractering voor nieuwbouw of grootschalige renovatie; de centrale inkoopafdeling voor heel het RVB; het afsluiten van (bijzondere) contracten zoals erfpacht/pacht, huur, medegebruik en bijzonder beheer.

Afdeling Projecten 1 en 2
De afdelingen Projecten 1 en 2 zijn verantwoordelijk voor nieuwbouw, verbouw, niet-planmatig onderhoud, renovatie en restauratie. Het gaat om vastgoedprojecten in heel Nederland. Denk aan justitiële inrichtingen, kantoren van ministeries, vastgoed van Defensie en paleizen. Bij de afdelingen werken ongeveer honderdtwintig projectmanagers en vijftig projectassistenten, verdeeld over meerdere secties. De sectie Projectbeheersing valt onder de afdeling Projecten 2.

Sectie Hoge Colleges van Staat en Paleizen
De sectie Hoge Colleges van Staat en Paleizen bestaat uit ongeveer twintig projectmanagers en projectassistenten. Zij zorgen voor de noodzakelijke flexibele schil om in te kunnen spelen op de omvangrijke opdrachtportefeuille en maatschappelijke en of politieke ontwikkelingen. We werken vooral vanuit Den Haag aan de diverse projecten. Hierbij gaat het onder meer om opdrachten van de Hoge Colleges van Staat en Paleizen. Denk daarbij aan de Renovatie van het Binnenhof, de Eerste en Tweede Kamer, de Algemene Rekenkamer, Nationale ombudsman en de Raad van State.

Programma Renovatie Binnenhof
De renovatie van het Binnenhof is handen gelegd bij het programma renovatie Binnenhof. De programma-organisatie staat onder leiding van een Programmadirecteur. De renovatie is opgesplitst in verschillende deelprojecten/ bouwdelen, waarvoor verschillende integraal projectmanagement teams (IPM) zijn aangesteld. Er zijn IPM-teams voor de bouwdelen Eerste Kamer en Raad van State, Tweede Kamer, Algemene Zaken, de nieuwe Technische Hoofdinfrastructuur (THI) en Buitenruimten. De IPM-teams vormen tezamen met een programmadirectie, de programma-organisatie Binnenhof.

De renovatie van het Binnenhof is een uitdagende opgave door de samenloop van de slechte staat, het veelal monumentale karakter van de gebouwen, de grote diversiteit aan gebouwen, ruimten en vertrekken, de hoge eisen gesteld aan de nieuwe gebruiksomgeving en het toevoegen van nieuwe functionele ruimten. Daarnaast zijn er zijn meerdere aannemers, architecten en adviseurs betrokken. Dit opgeteld leidt tot een ontwerp- en bouwproces waar op uiteenlopende inhoudelijke aspecten sturing moet worden gegeven, belangen moeten worden samengebracht en besluiten moeten kunnen worden genomen.
Opdracht
De primaire rol van de projectmanager, in deze opdracht, is die van projectmanager buitenruimte. Het project buitenruimte is een multidisciplinaire opgave o.a. vanuit ontwerp van en rond monumenten, techniek, veiligheid en toekomstig beheer. Het project bevindt zich voor de verschillende thema’s in verschillende ontwerp en voorbereidingsfasen.

Vanuit deze rol geeft je leiding aan het IPM-team buitenruimte en draag je de integrale verantwoordelijkheid voor dit deelproject. Samen met je team zorg je dat het deelproject Buitenruimte binnen de scope, tijd en geld wordt gerealiseerd. Je hebt oog voor de samenhang van het programma, weet initiatief te nemen waar iets ontbreekt en voelt feilloos aan wanneer en hoe effectief te escaleren.
Daarnaast draag je zorg voor zowel de publiek- als privaatrechtelijke procedures en overeenkomsten noodzakelijk voor vergunningen en grondtransacties. Voor de realisatie borg je de (technische) integraliteit en zorgt dat de noodzakelijke voorzieningen (voor een veilige buitenruimte) in de andere deelprojecten binnen de renovatie Binnenhof zijn geborgd. Je rapporteert aan de programmadirecteur Renovatie Binnenhof, maakt deel uit van het managementteam van de programma-organisatie en stem je af met je collega projectmanagers.
Er zijn diverse stakeholders om rekening mee te houden. Je zorgt voor een goede harmonieuze relatie en samenwerking met partners zoals: Binnenhofgebruikers en hun ambtelijke huisvestingsteams, Gemeente Den Haag, het Koninklijk Staldepartement, Omgevingsdienst Haaglanden, Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Veiligheidsdiensten, Politie, Veiligheidsregio en Hulpdiensten.
De projectmanager heeft daarnaast een aantal nevenprojecten onder zijn/haar hoede. Zoals de regeling percentage kunst, de Tweede Kamer Dependances, beveiliging in de openbare ruimte en de lopende verkenning fietsparkeerlocaties. Het ligt in de lijn der verwachting dat vervolgstappen (planvorming en realisatie) bij de projectmanager worden belegd. Vanuit je rol als projectmanager ben je verantwoordelijk voor de oplossingen, de afstemming en afspraken met stakeholders (binnen het RVB, gebruikers, gemeente), de ontwikkeling van alternatieven en besluitvorming. Je bereid dit op een deskundige wijze voor en bent verantwoordelijk voor scope, tijd en geld.
De spanning tussen de eisen van mondige gebruikers van het Binnenhof en de beperkingen van (monumentale) gebouwen en een binnenstedelijke omgeving is een dagelijks balans die je weet zowel in processen en afspraken als met concrete resultaten op te lossen.

Deze verschillende deelprojecten hebben raakvlakken met alle monumentale gebouwdelen/-ruimtes van het Binnenhof, met elkaar en ook met de binnenstedelijke openbare ruimte. Van belang is om de raakvlakken met de monumenten goed te begrijpen en onnodige ingrepen in de monumenten en de openbare ruimte zo veel mogelijk te beperken maar ook de gesprekken erover met stakeholders met gezag te kunnen voeren.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Voor deze functie wordt nadrukkelijk gezocht naar een kandidaat die beschikt over ruime en uitmuntende werk(project)ervaring in vergelijkbare rollen in de voorbereiding en realisatie van utilitaire- en/of renovatieprojecten en herinrichtingsprojecten. We zijn op zoek naar een kandidaat die beschikt over brede inhoudelijke kennis en in staat is een meerdere projecten in een kritisch meekijkende en sturende omgeving op koers te houden. De gevraagde inhoudelijke kennis heeft betrekking op de renovatie van (monumentale) gebouwen inclusief kennis van stijlkamers en betrekking op de herinrichting van openbare ruimte en daarin besloten technische en procedurele disciplines.
Ervaring opgedaan in projecten met verhoogde niveaus op het gebied informatie veiligheid is een pré. Alsook ervaring met de stakeholders binnen deze opdracht.

Iemand die in complexe omgevingen het hoofd koel houdt, resultaatgericht is, hoofd en bijzaken goed weet te scheiden en in staat is de (informatie)behoefte van opdrachtgever en stakeholders met elkaar te verbinden. Een kandidaat die op basis van eigen parate kennis en trackrecord met gezag het gesprek kan aangaan, beschikt over een open houding; uitdagingen met een meerzijdige blik benadert waarbij ‘Samenwerken op basis van vertrouwen’ de basis is. We zijn niet op zoek naar kandidaten die overwegend in lijnmanagement rollen hebben geopereerd.
We zoeken een kandidaat die wil bijdragen aan deze bijzondere renovatie-opgave, zowel zelfstandig als teamverband goed uit te voeten kan.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde
    opleiding WO bouwkunde met specialisatie op het gebied van Monumenten
  • Kandidaat beschikt over kennis van en ervaring op het gebied van
    project- en procesmanagement en inhoudelijke kennis op gebied van
    monumenten, veiligheid, verlichting, vergunningen en dergelijke. Daarnaast
    heeft de kandidaat: – Minimaal 8 jaar werkervaring als verantwoordelijk
    projectmanager, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en renovatie van
    monumentale utilitaire gebouwen. Deze ervaring is in ieder geval opgedaan
    in de afgelopen 10 jaar. – Minimaal 5 jaar werkervaring als
    verantwoordelijk projectmanager, verantwoordelijke voor
    herinrichtingsprojecten in binnenstedelijke openbare ruimte met een
    financiële omvang van, in ieder geval 10mln. Deze ervaring is in ieder
    geval opgedaan in de afgelopen 10 jaar
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is
    conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele
    verlengingen)
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering
    van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische
    hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking
    gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon,
    computer, laptop en/of tablet
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten
    genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor
    aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale
    (leveranciers)dossier
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve
    referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de
    kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6
    weken na start van de opdracht
  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht
    aanneemt
  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht
    aanneemt
  • Wens 1: 1. Mate waarin de kandidaat beschikt over kennis van en ervaring op
    het gebied van project- en procesmanagement en inhoudelijke kennis op
    gebied van monumenten, historische stijkamers, herinrichting, integreren
    veiligheidsmaatregelen, verlichting, vergunningen en dergelijke. Aspecten:
    • Project- en procesmanagement; • Kennis disciplines renovatie monumenten
    en herinrichtingsprojecten; • Actualiteit van de kennis
  • Wens 2: 2. Mate waarin de kandidaat als verantwoordelijk projectmanager
    verantwoordelijk voor de ontwikkeling en renovatie van monumentale
    utilitaire gebouwen en de complexiteit en financiële omvang van deze
    projecten. aspecten: • Complexiteit van de opgave geduid in proces,
    aspecten en stakeholdersomgevingen; • Aansluiting referentieprojecten bij
    de onderhavige opdracht en stakeholdersomgeving; • Financiële omvang van de
    projecten; • Rol van de kandidaat in deze projecten
  • Wens 3: 3. Mate van ervaring van de kandidaat als verantwoordelijk
    projectmanager in de ontwikkeling herinrichtingsprojecten in
    binnenstedelijke openbare ruimte en de complexiteit en financiële omvang
    van deze projecten aspecten: • Complexiteit van de opgave geduid in proces,
    aspecten en stakeholdersomgevingen; • Aansluiting referentieprojecten bij
    de onderhavige opdracht en stakeholdersomgeving; • Financiële omvang van de
    projecten; • Rol van de kandidaat in deze projecten
  • Wens 4: 4. Mate van ervaring in projecten met een verhoogde niveaus op het
    gebied (informatie)veiligheid. aspecten: • Aan de hand van projecten en rol
    hierin van kandidaat

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback