Financieel medewerker projectadministratie
Gemeente Katwijk
- Uitzenden
- 01-10-2025
- 24 uur

Dit ga je doen
Binnen de gemeente Katwijk raken projecten direct aan de leefomgeving, van woningbouw tot duurzaamheid. Voor het cluster Projecten, Programma’s en Opgaven (PPO) zoeken wij een tijdelijke financieel medewerker projectadministratie. PPO is het expertisecentrum voor projectmatig, programmatig en opgavegericht werken en ondersteunt alle domeinen binnen de organisatie.
Opdrachtomschrijving
De financieel medewerker draagt zorg voor een betrouwbare, zorgvuldige en volledige projectadministratie. Je ondersteunt projectleiders en collega’s met correcte administratie, declaratie- en factuurverwerking en betrouwbare rapportages. Hiermee geef je inzicht aan projectteams en bestuurders, zodat de juiste keuzes gemaakt kunnen worden.
- Verwerken, coderen, boeken en controleren van orders en facturen.
- Signaleren en bespreken van afwijkingen met projectleiders en betrokken collega’s.
- Onderhouden en verwerken van declaraties en bankmutaties.
- Opstellen van verkoopfacturen en uitvoeren van btw-aangiftes.
- Beheren van stamdata van crediteuren, debiteuren, projecten en grootboeken.
- Aanmaken van verplichtingen, materiële vaste activa en loonjournaalposten.
- Opstellen en draaien van rapportages vanuit het registratiesysteem (o.a. voor cashflow en maandafsluiting).
- Bewaken en analyseren van geldstromen en deze vertalen naar financiële overzichten voor projectteams.
- Bijdragen aan de aanbesteding van een nieuw financieel systeem.
- Ondersteunen van de projectadministratie en het team projectadvies.
Dit ben jij
- Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
- De overeenkomst inhuur arbeidskrachten is op deze opdracht van toepassing
- Een aantoonbare afgeronde MBO 4 diploma
- Een aantoonbare afgeronde Mbo 4 opleiding in een financiële richting
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in financiële administratie of
projectadministratie binnen een gemeente of overheid. Gemeente 40 punten
Overheid 32 punten - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met financiële systeem: Key2
finance - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met een tijdschrijfsysteem TIM
- Verwerken, coderen, boeken en controleren van orders en facturen.
- Signaleren en bespreken van afwijkingen met projectleiders en betrokken collega’s.
- Onderhouden en verwerken van declaraties en bankmutaties.
- Opstellen van verkoopfacturen en uitvoeren van btw-aangiftes.
- Beheren van stamdata van crediteuren, debiteuren, projecten en grootboeken.
- Aanmaken van verplichtingen, materiële vaste activa en loonjournaalposten.
- Opstellen en draaien van rapportages vanuit het registratiesysteem (o.a. voor cashflow en maandafsluiting).
- Bewaken en analyseren van geldstromen en deze vertalen naar financiële overzichten voor projectteams.
- Bijdragen aan de aanbesteding van een nieuw financieel systeem.
- Ondersteunen van de projectadministratie en het team projectadvies.

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.