Senior medewerker/adviseur Burgerzaken

Gemeente Ermelo

Gemeente Ermelo
6 maanden
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

De gemeente Ermelo is op zoek naar een ervaren Senior Burgerzaken die kan ondersteunen bij beleidsontwikkeling, kwaliteitsverbetering en advisering binnen het vakgebied Burgerzaken.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het opstellen van beleidsvoorstellen en kwaliteitsplannen. Je analyseert bestaande processen en draagt bij aan het actualiseren van relevante documenten zoals handboeken, verordeningen, richtlijnen en reglementen. Ook adviseer je het college van B&W over de uitkomsten van je analyses en voorstellen. Je werkt nauw samen met collega's van Burgerzaken, de CISO en andere belangrijke stakeholders.
Jouw taken bestaan onder meer uit:
Opstellen van voorstellen, beleid en kwaliteitsplannen en adviseren over de uitvoering van het Burgerzakenbeleid.
Uitvoeren zelfevaluatie van de BRP en waardedocumenten, inclusief de voorbereiding, uitvoering en opvolging hetgeen betrekking heeft op de ENSIA.
Signaleren van maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke trends en deze vertalen naar beleidsontwikkeling en praktische aanbevelingen.
Adviseren over het optimaliseren van processen en de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving.

Dit ben jij

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Senior medewerker/ adviseur
    Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie
  • Ervaring met beleidsmatige vraagstukken en kennis van relevante wet- en
    regelgeving zoals wet BRP, AVG, Burgerlijke wetboek, Paspoortwet e.d
  • Ervaring met ENSIA of vergelijkbare audits. 2
    jaar ervaring: voldoet volledig 1 jaar ervaring: voldoet deels geen
    ervaring: voldoet niet
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als
    Senior medewerker/adviseur Burgerzaken binnen een gemeentelijke
    organisatie. voldoet volledig: >3 jaar werkervaring als Senior
    medewerker/adviseur Burgerzaken voldoet deels: 1 tot 3 jaar werkervaring
    als Senior medewerker/adviseur Burgerzaken voldoet niet:

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback