Medewerker Minima regeling
Gemeente Alphen aan den Rijn
- Uitzenden
- 17-10-2025
- Zuid-Holland
- 36 uur


Dit ga je doen
Het Serviceplein
De afdeling Serviceplein staat voor excellente, integrale en laagdrempelige dienstverlening rond werk, inkomen, welzijn, scholing en zorg aan inwoners die ondersteuning nodig hebben zodat ze beter kunnen participeren in onze gemeente. Er werken ongeveer 200 mensen op de afdeling bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De teamleiders sturen de vakdisciplines aan, en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams.
Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te kunnen voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren en maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.
Wat ga je doen?
Als medewerker minimaregelingen is het jouw primaire taak aanvragen om inkomensondersteunende maatregelingen (Individuele Inkomenstoeslag en Individuele Studietoeslag), overige minimaregelingen en Peuteropvang te verwerken. Je weet een juiste balans te vinden tussen een zakelijke opstelling en betrokkenheid met inwoners met een bijstandsuitkering, waarbij je o.a. het volgende gaat doen:
- Je beoordeelt het recht op inkomensondersteunende maatregelingen, minimaregelingen en peuteropvang;
- Je rapporteert je bevindingen en stelt beschikkingen op;
- Je informeert inwoners met een bijstandsuitkering over de bestaande regelingen.
In je werk kijk je niet alleen naar de financiële problematiek maar heb je ook aandacht voor problematiek op andere leefdomeinen. Je werkt actief mee aan de ontwikkeling binnen team Minima.
Dit ben jij
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de
Participatiewet - Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
- Beschikbaar per 5 juni voor 36 uur per week
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het
beoordelen van aanvragen voor inkomensondersteunende maatregelingen op
grond van de Participatiewet binnen een gemeente - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren van IIT
aanvragen - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages
en beschikkingen
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.